BESTSELLER opfører nyt højteknologisk logistikcenter i Holland
BESTSELLER kommer endnu tættere på sine kunder, når den danske virksomhed hen over de kommende år vil etablere et nyt højteknologisk logistikcenter i Holland. Logistikcenteret skal understøtte BESTSELLERs vækst, og den markante investering bliver et markant skridt i udvidelsen af den danske virksomheds europæiske forsyningskæde.
– Vi har store ambitioner, hvilket dette projekt understreger, og vi er meget glade for, at vi får mulighed for at bygge fremtidens logistikcenter på den helt rigtige placering. Logistik har aldrig været vigtigere for virksomheder, hvilket de seneste måneder i den grad har understreget og synliggjort. Og vi kommer til at tage endnu et kvantespring med dette, siger Thomas Børglum Jensen, finansdirektør i BESTSELLER.
Logistikcenteret bliver bygget i Lelystad vest for Amsterdam, hvor BESTSELLER har købt en grund på 28 hektar. BESTSELLER forventer at opføre godt 100.000 kvadratmeter i byen.
– Vi har i de senere år oplevet et stigende kapacitetsbehov i vores forsyningskæde, og vi har fundet en optimal placering til et center, som kan styrke hele vores samlede logistik. Derfor investerer vi også ambitiøst og bygger et lager, der skal være banebrydende i sin teknologi og fremsynethed. Det bliver en væsentlig milepæl for vores fremtidige ambitioner og vækst, fortæller Thomas Børglum Jensen.
Jobskabelse og specialister
Det nye logistikcenter medvirker også til jobskabelse i området, der er kendetegnet ved en stærk infrastruktur i form af bl.a. en dedikeret havneterminal, der kan spare vejnettet for lastbiltrafik. I alt forventer BESTSELLER at ansætte mere end 250 på lageret. En stor del af de ansatte vil være højtspecialiserede ingeniører, elektrikere og eksperter indenfor logistik og supply chain.
– Vi har været meget opmærksomme på gode muligheder i området, et godt nærmiljø og det gode samarbejde med de lokale myndighederne. Vi vil skabe en meget attraktiv arbejdsplads og et teknologisk kraftcenter, der gør, at vi skal rekruttere en masse meget dygtige kolleger. Det er vi helt overbeviste om, at vi kan i Lelystad, og vi vil i det hele taget bidrage til at løfte området, uddyber Thomas Børglum Jensen.
Tilfredse samarbejdspartnere
I lokalområdet er der også glæde over, at BESTSELLER vil etablere fremtidens logistikcenter i området – og ikke mindst bidrage med både jobs og tilstedeværelse i Lelystad. Rådmand Adam Elzakalai Alderman fra den lokale kommune påpeger bl.a., at BESTSELLERs fokus på at skabe gode jobs og bæredygtige løsninger, som vil blive indarbejdet i logistikcenteret, er særlig positivt:
– Vi ser meget frem til at byde BESTSELLER velkommen i Lelystad. Det er en dygtig og ordentlig virksomhed, som vi er stolte over at kunne tilbyde nogle stærke rammer i form af bl.a. beliggenhed og havn, hvilket har været efterspurgt. BESTSELLERs engagement kommer til at gøre en konkret forskel og vil ikke mindst bidrage til hele området, da det bl.a. forventes at skabe mange nye arbejdspladser.
BESTSELLER forventer, at det nye logistikcenter kan være klar til brug i 2025-2026.
Kontakter
Kasper ReggelsenHead of Communications
Tlf:+45 52 15 10 11Billeder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum