BESTSELLER-medarbejdere sender coronastøtte til Bangladesh med særlig donation

Som en del af årets gave til medarbejderne i BESTSELLER vil samtlige ansatte med en særlig donation støtte Bangladesh, som er hårdt ramt af coronapandemien. I alt donerer BESTSELLER og fonden BESTSELLER Foundation godt 3,5 mio. kr. til landet.

Når BESTSELLER-kollegerne i år går på juleferie, er det ikke kun med en gave og en stor anerkendelse for den indsats, de har leveret gennem året. Det er også med en vished om, at de er med til at støtte et land, som fortsat er meget hårdt ramt af coronapandemien.

I år uddeler BESTSELLER og BESTSELLER Foundation nemlig en særlig donation til Bangladesh, hvilket gøres i medarbejdernes navn som en del af virksomhedens nytårsgave til medarbejderne:

– Bangladesh er et af de lande, som er meget hårdt ramt af pandemien. Ikke kun af Corona, men også eftervirkningerne, som nu har resulteret i lukkede undervisnings- og sociale tilbud, hvilket ellers er helt afgørende for mange mennesker. Det vil vi gerne prøve at ændre på, og udover vores arbejde for at gøre en langsigtet forskel i landet, gør vi det nu også med en donation, siger Michael W. Schultze, der er direktør for Global Supply Chain i BESTSELLER.

I alt uddeler BESTSELLER i samarbejde med fonden BESTSELLER Foundation godt 3,5 mio. kr. i medarbejdernes navn til landet. Støtten går blandt andet til vacciner og sociale tilbud på tværs af hele Bangladesh.

Samarbejde med organisationer

Donationen sker i samarbejde med fire lokale organisationer fra Bangladesh, som på hver sin vis støtter op om og bidrager til en bedre hverdag for ikke mindst de mange mennesker, som arbejder i landets store tekstilindustri.

– Donationen kan gøre en forskel for rigtige mange. Det er vigtigt, at vaccineindsatsen bliver styrket i landet, og derfor støtter vi helt konkret denne, ligesom donationen også er målrettet uddannelsestilbud, som kan medvirke til, at landet kan rejse sig oven på en meget udfordrende pandemi. Bangladesh er hårdt ramt, og denne donation løser ikke alt. Men vi er overbeviste om, at den kan være et blandt flere positive bidrag, siger Jannek Hagen, direktør i BESTSELLER Foundation.

BESTSELLER Foundation arbejder for bæredygtig udvikling og har siden 2015 investeret og uddelt godt 200 millioner til initiativer, der skal skabe varige forandringer og forbedringer. Herunder også en række særskilte corona-hjælpepakker til bl.a. Læger uden Grænser, Myanmar og det danske sundhedsvæsen.

- - - - - - - - - - - - - -

FAKTA:

BESTSELLER og BESTSELLER Foundation donerer i alt 3,5 millioner til coronastøtte i Bangladesh.

Donationen gives i medarbejdernes navn som en del af den årlige julegave, medarbejdere i BESTSELLER får.

Donationen sker i samarbejde med organisationerne, som alle modtager støtte og skal hjælpe med at sikre, at de gør en forskel for modtagerne: The Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA), JAAGO Foundation, UCEP Bangladesh og Bangladesh Legal Aid and Services.