Bestseller A/S

BESTSELLER med sit bedste resultat efter et bemærkelsesværdigt år

Del
Med et samlet resultat før skat på 4.6 mia. kr. sikrer BESTSELLER sig det bedste resultat i virksomhedens historie. Det markerer, at BESTSELLER har klaret sig gennem pandemien, som ellers udfordrede den danske virksomhed og mere end halverede resultatet året før. Som en anerkendelse af medarbejdernes store indsats får alle medarbejdere en ekstra månedsløn gennem en samlet uddeling på 300 mio. kr.

BESTSELLERs omsætning steg i perioden august 2020 til juli 2021 med ni procent, og sammen med et resultat før skat på 4.6 mia. kr. er regnskabsåret det bedste i virksomhedens historie.

Administrerende direktør og ejer, Anders Holch Povlsen, siger om resultatet:

– Det er et resultat, vi kan være tilfredse med. Det er også et resultat, der er bedre, end vi havde forventet og havde turde håbe på. Det har været et bemærkelsesværdigt år, som har overrasket mange, inklusiv os selv. Vi er i den grad taknemmelige for, at vi står, hvor vi står nu.

Acceleration af strategiske indsatsområder

Året før faldt BESTSELLERs overskud med 72 pct. som følge af COVID-19 og de globale nedlukninger. Den markante forbedring og det samlede resultatet i det seneste år viser, at BESTSELLER har formået at komme tilbage på det vækstspor, virksomheden også var på inden COVID-19.

– Vi kan se, at vi har evnet at omstille os til de udfordringer, vi har mødt, og vi har formået at eksekvere på de rigtige beslutninger, vi har truffet undervejs. Jeg er imponeret over mine kollegers indsats og den måde, som alle har sat vores værdier i spil. Og at vi har leveret gennem et ekstraordinært år, hvor vi har været både dygtige, rettidige og ydmyge, men også har haft en snert af held, vi heller ikke ønsker at underkende, uddyber Anders Holch Povlsen.

I de seneste år har BESTSELLER investeret i en række strategiske tiltag, der har været drevet af den hastige online-udvikling. Gennem pandemien har BESTSELLER intensiveret dette indsatsområde og har bl.a. udviklet nye salgskanaler gennem virtuelle showrooms og social commerce, ligesom flere andre digitale løsninger er indarbejdet og igangsat. Denne udvikling vil BESTSELLER accelerere.  

– Vi har forsøgt at være den bedste kunde hos vores leverandører og den bedste leverandør til vores kunder, hvilket er og skal være et afgørende kernefokus for os. Med vores investeringer har vi formået at komme endnu tættere på vores kunder og samarbejdspartnere, og det fokus kommer vi til at fastholde og fortsat udvikle, fortæller Anders Holch Povlsen.

Tak til og anerkendelse af medarbejderne

Det stærke resultat betyder også, at BESTSELLER udbetaler en ekstra månedsløn til medarbejderne i virksomheden. En særlig anerkendelse af den store indsats, alle i BESTSELLER har lagt i at få virksomheden igennem udfordringerne, og den fælles indsats, som har bidraget til årsresultatet 20/21.

– Vi har været igennem nogle svære måneder, men vi kan nu se, vi har kæmpet os tilbage i det seneste år. Det har alle en kæmpestor andel i, og det vidner om den helt særlige holdånd, vi har, en utrolig gejst og et meget stærkt sammenhold. Det vil vi gerne anerkende, og det fortjener alle den allerstørste tak for at bidrage til, siger Anders Holch Povlsen.

I alt udbetaler BESTSELLER 300 mio. til medarbejderne

- - - - - - - - - - - - - 

Nøgletal:

BESTSELLER

20/21

19/20

18/19

17/18

Omsætning

26.405

24.113

25.800

24.157

Resultat før skat

4.604

776

2.775

2.855

Årsresultat

3.609

415

2.108

2.107

Billeder

Information om Bestseller A/S

Bestseller A/S
Bestseller A/S
Fredskovvej 5
7330 Brande

+45 99 42 32 00https://bestseller.com/

Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye