BESTSELLER lancerer nyt herrebrand
Onsdag på Copenhagen Fashion Week præsenterede BESTSELLER sit nyeste herretøjsbrand ANNARR, som jagter en mere high-end markedspositionering end modevirksomhedens øvrige brands.

Inspireret af Københavns urbane miljø og det pulserende liv i den danske hovedstad ønsker det nye herrebrand ANNARR at klæde den moderne mand på til en hverdag med både arbejde og sociale arrangementer.
Designfilosofien kaldes 'One wardrobe', og ideen er, at samme garderobe matcher dagens forskellige situationer, og at de enkelte styles kan bruges sæson efter sæson.
"Vi præsenterer kvalitets styles inspireret af street- og workwear. Overordnet er vores udtryk moderne, men der er også plads til tidløse klassikere. Pasform og kvalitet definerer vores brand, som appellerer til den bevidste mand, der værdsætter holdbarhed og ansvarlighed i mode," siger Per Holk Reinertsen, Brand Manager i ANNARR.
Fokus på transparens
ANNARR betyder 'den næste' på oldnordisk. Navnet bærer dels en tydelig reference til brandets nordiske oprindelse, men også ideen om at imødekomme en af fremtidens forbrugertrends.
"Generelt bevæger herremode sig hurtigt lige nu. Mænd vil klæde sig smartere og bliver mere bevidste om at købe mindre og bedre tøj. Det imødekommer vi med ANNARR. Vi har et lidt højere prisniveau og et skarpt fokus på materialer og kvalitet. Det kvalificerer ANNARR til at komme ind hos udvalgte forhandlere, der vil det samme som os – vi ønsker ikke, at ANNARR skal ligge alle steder,” siger Per Holk Reinertsen.
Modetøjet fra ANNARR er udstyret med QR-koder, så forbrugeren får adgang til viden om blandt andet forsyningskæden, fiberindhold og plejeinstruktioner. Samtidig anvender det nye herretøjsbrand en høj andel af økologiske, genanvendte og certificerede materialer fra blandt andet Italien.
Om ANNARR
- ANNARR er navnet på et nyt herretøjsbrand fra modevirksomheden BESTSELLER.
- Mærket stræber efter en premium markedspositionering og målretning mod fysiske high-end butikker samt udvalgte online butikker og stormagasiner.
- ANNARR henvender sig til den moderne mand, som ønsker en garderobe med færre stykker tøj af høj kvalitet.
- ANNARR blev lanceret under Copenhagen Fashion Week SS24 ved et event på Billedhuggerskolen Charlottenborg.
- Den første kollektion sælges til forbrugerne i foråret 2024.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
OM BESTSELLER
- BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed grundlagt af Holch Povlsen-familien i Denmark i 1975.
- BESTSELLER sælger og markedsfører sine produkter under mere end 20 forskellige brands, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY, og tilbyder tøj og tilbehør målrettet kvinder, mænd, teenagere og børn. Produkterne bygger på konceptet god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
- BESTSELLERs produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt via onlineplatforme.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER markerer 50 år med solidt resultat10.10.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens modebranchen fortsat oplever svære betingelser, har BESTSELLER i det seneste regnskabsår 2024-2025 formået at levere et resultat, der peger fremad og skaber forudsætninger for at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling. Det sker i året, hvor BESTSELLER også fejrer sit 50-års jubilæum.
BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
ONLY lancerer målrettet t-shirt-program af genanvendt tekstil10.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som endnu et led i at integrere tekstil-til-tekstil genanvendt polyester i sin leverandørkæde har et af BESTSELLERs største brands omdannet et program af basistoppe til genanvendt polyester fra tekstilaffald. De første styles er allerede i butikkerne.
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum








