BESTSELLER klæder OL- og PL-holdet på i Tokyo 2020

For fjerde gang i træk leverer BESTSELLER tøjet til de danske atleter, der drager til de Olympiske og Paralympiske Lege i Tokyo 2020.
Sara Slott med 'medaljedragten' fra OL i Rio, hvor hun vandt sølv i 400 m hæk. Foto: BESTSELLER

Når de danske OL- og PL-atleter går ind til åbningsceremonien i sommeren 2020, og ilden tændes på det olympiske stadion i Tokyo, som symbolet på at OL er sat i gang, vil de være iklædt tøj fra den danske virksomhed BESTSELLER.

BESTSELLER og dets brands JACK & JONES og VERO MODA har designet en eksklusiv kollektion til de danske olympiske og paralympiske atleter som det også var tilfældet i Beijing 2008, London 2012 og Rio 2016.

De danske atleter vil bære BESTSELLERs kollektion ved alle lejligheder uden for konkurrencerne i Tokyo 2020 – inklusiv åbningsceremonierne og de forhåbentligt mange optrædener på medaljeskamlen.

”Det var en ret nem beslutning for os at forlænge vores partnerskabsaftale med BESTSELLER til Tokyo 2020. De tilbagemeldinger, som vi har modtaget fra vores atleter fra de forrige tre olympiske og paralympiske lege, har været, at de danske hold har været blandt de bedst klædte,” siger Søren Simonsen, chef de mission for det danske OL-hold, og han fortsætter:

”BESTSELLER har bevist at de ved, hvordan man skaber en iøjefaldende kollektion og meget vigtigt, så har de vist, at de forstår, hvad atleterne ønsker.”

BESTSELLERs kommunikationschef Jesper Stubkier tilføjer:

”Hos BESTSELLER tror vi på, at talenter kan opnå stort set alt med den rette opbakning. At designe og levere Danmarks officielle olympiske og paralympiske kollektion er vores måde at støtte de talentfulde og hårdtarbejdende atleter i deres kamp for medaljer.”

De olympiske lege i 2020 løber af stablen fra den 24. juli til 9. august efterfulgt af de paralympiske lege fra 25. august til 6. september.

Nedtællingen er begyndt

Der er præcis et år til Tokyo 2020 skydes i gang, og designprocessen for Danmarks officielle olympiske og paralympiske kollektion er allerede langt. BESTSELLERs designhold er ved at sammensætte den endelige kollektion, som bliver afsløret i foråret 2020. Men udvalgte dele af kollektionen vil blive afsløret allerede i de kommende måneder.

For at markere ’one-year countdown’ til Tokyo 2020 har BESTSELLER og Danmarks Idrætsforbund mødtes med medaljevinderne Eskild Ebbesen, Lasse Norman Hansen og Sara Slott til et gensyn med de tidligere tøjkollektioner, som de bar ved medaljeceremonierne ved de olympiske lege i henholdsvis 2008, 2012 og 2016. Det er blevet til en video, hvor topatleterne tager os tilbage og deler de uforglemmelige minder, der knytter sig til medaljedragterne. Eskild, Lasse og Sara diskuterer ligeledes, hvordan kollektionen hjælper med at bringe de mange danske atleter fra forskellige sportsgrene sammen som ét hold.

”For mig betyder kollektionen at vi holder sammen som land,” fortæller Lasse og fortsætter: ”Og når du ser os, så ved du at vi er Danmark.”

Se videoen her: https://www.facebook.com/danmarkol/

Yderligere info:

Jakob Draminsky, OL-pressesansvarlig for det danske hold, 28893678
Jesper Stubkier, kommunikationschef hos BESTSELLER, 52153746

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

pressefooter