Coop Danmark A/S

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved

Del

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne.

Testen foregår i Kvickly Næstved.

”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly.

Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark.

”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop.

For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varerne på Coop.dk MAD, hvor de angiver det postnummer de ønsker at afhente varerne samt vælger butik og tidspunkt, hvor varerne skal være klar til afhentning. Kunderne modtager så en SMS, som de kan anvende til at åbne skabet med deres varer.

Bestil & Hent er åben mandag til søndag, hvor afhentning kl. 10-12 og 12-14 kan bestilles frem til midnat, afhentning fra kl. 15-19 kan bestilles frem til kl. 11:00.

 Yderligere information:

Kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly, 2053 5274

Digital direktør Morten Viktor, Coop, 2040 2854

 

Vedlagt til fri brug: Foto af først Bestil & Hent skab

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye