“Best Buy Car of Europe in 2020”: Ny Opel Corsa og Corsa-e vinder den prestigefulde AUTOBEST Award

• Europas bedste: journalister fra 31 lande vælger den nye Corsa • Dynamisk, praktisk, elektrisk: ny Opel Corsa-e er den elektriske bil for alle • Hat-trick: Corsa er den første model der vinder AUTOBEST Prisen i 3 generationer i træk • Mikkel Thomsager • Fuldt opladet: all Opel modeller elektrificeret frem mod 2024

Den nye Opel Corsa vinder den prestigefulde AUTOBEST Awards‘ hovedpris som ”Bedste køb i Europa 2020“ (Best Buy Car of Europe in 2020). Juryen, bestående af journalister fra 31 lande, har testet finalisterne i Istanbul og valgt den nye Opel som det bedste køb i Europa 2020. Ud over bilens høje niveau af funktionalitet og innovation, dynamiske køreegenskaber og flotte design var juryen begejstrede for Corsas fremtidssikrede motorprogram, der tilbyder både benzin, diesel og el i form af den nye Corsa-e. Prisen fuldender samtidigt et flot AUTOBEST hattrick: ingen anden model har tidligere vundet ”Best Buy Car of Europe” tre generationer i træk.

“Vi er meget glade for at have modtaget denne pris” siger Opel CEO Michael Lohscheller og fortsætter ”afgørelsen fra de uafhængige motorjournalister viser, at vi med Opel Corsa har skabt en fremtidsorienteret bil til alle. En state-of-the-art bil med effektive motorer, gode dynamiske køreegenskaber, høj kvalitet og attraktivt udstyr. Alt sammen til priser alle har råd til”.

“Til sidste års AUTOBEST sagde vi at den næste vinder af Best Buy Car of Europe, skulle være et enestående nyt og elektrificeret produkt. Og det er præcis det vi har fundet. Den nye Corsa er et perfekt eksempel på en elektrificeret bil til masserne. Takket være multienergiplatformen, tilgodeser den nye Corsa alle europæere ved at tilbyde både forbrændingsmotorer og el. Den nye Corsa er den første til at demokratisere fremtidens elektriske bilkørsel og sikre at befolkningen i Europa tager den nye teknologi til sig” siger Dan Vardie, AUTOBEST Grundlægger og Formand.

Tilbage I 2007 og 2015 vandt henholdsvis Corsa generation fire og fem også den eftertragtede Best Buy of Europe pris. Den nye Corsa og Corsa-e viderefører dermed den flotte AUTOBEST tradition. Mikkel Thomsager, Chefredaktør på Bilmagasinet og dansk AUTOBEST jurymedlem, fortæller:

Opel Corsa er en værdig vinder af AutoBest 2020. Det er en elegant, praktisk minibil, med en fin balance mellem dynamik og komfort ikke mindst takket være et lavt støjniveau, og med mulighed for valg af både benzin-, diesel- og el-drift fra starten i alle tilfælde med lav driftsøkonomi.

Sammen med Opel Grandland X plug-in hybrid markerer Corsa-e startskuddet for Opels elektrificerings offensiv. Alle Opels modeller vil inden 2024 blive tilbudt med el. Kunderne vil således kunne vælge en ”e” version af hver model. Lette elektriske erhvervskøretøjer bliver også afgørende især for leveringer i storbyer. Derfor introducerer Opel den nye Vivaro-e i løbet af næste år og i 2021 vil EV-versioner af Opel Combo Life, Combo Cargo og Zafira Life også se dagens lys.

Jesper Herman
jeh@kwbruun.dk

Opel skyder året i gang med nytårskur 4. og 5. januar27.12.2019 11:11:57 CETPressemeddelelse

Innovation til alle – Den nye Opel Insignia er landet6.12.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse