TEKNIQ Installationsbranchen

Beskæftigelsesrekord i installationsbranchen

Helt nye tal fra Danmarks Statistik viser en rekordhøj beskæftigelse i installationsbranchen. Hos brancheorganisationen TEKNIQ glæder man sig over, at branchen har øget beskæftigelsen i en tid, hvor ledigheden i branchen er lav.

Danmarks Statistik har netop offentliggjort beskæftigelsestal, og de viser, at der i første halvår af 2018 er sket en stor fremgang i antallet af beskæftigede i installationsbranchen. I dag er 46.657 personer beskæftiget i installationsbranchen, og dermed har branchen slået beskæftigelsesrekorden fra 2007, hvor branchen havde 45.586 beskæftigede.

Tallene vækker glæde hos brancheorganisationen TEKNIQ, der repræsenterer de danske el- og vvs-virksomheder, som udgør installationsbranchen. Her siger adm. direktør Niels Jørgen Hansen, at man særligt glæder sig over den rolige og positive udvikling, som branchen har gennemgået de seneste år.

”Installationsbranchens virksomheder har øget beskæftigelsen i en tid, hvor der er utrolig lav ledighed blandt elektrikere og vvs’ere. Årsagerne skal blandt andet findes i, at virksomhederne ansætter flere lærlinge, og de er blevet bedre til at fastholde og rekruttere nye medarbejdere med forskellige profiler. Branchen har på den måde formået at opretholde vækst og følge med de stigende ordrebøger, uden det er kommet ud af kontrol,” siger Niels Jørgen Hansen.

Han understreger, at det fremadrettet kræver en yderligere indsats fra branchen for at øge arbejdsstyrken, men der er også brug for politiske initiativer.

Nærmere information:
Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ, træffes på mobil 40 74 43 60

Information om TEKNIQ Installationsbranchen

TEKNIQ Installationsbranchen

TEKNIQ repræsenterer 2.800 tekniske installationsvirksomheder. Installationsbranchen beskæftiger 45.000 medarbejdere og har en årlig omsætning på 50 milliarder kroner. Medlemsvirksomhederne beskæftiger sig med tekniske installationer, primært inden for det autoriserede område.

Følg pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen

Flere pressemeddelelser fra TEKNIQ Installationsbranchen