GORM x ENVISION

Berømmet indisk tekstilhåndværk møder nordisk design på virtuel messe

Den 2.-4. marts 2022 slår 20 velrenommerede indiske tekstilproducenter dørene op til den virtuelle messe Indian Handwoven and Home Textiles Sourcing Fair, hvor danske producenter og detailvirksomheder kan besøge økologiske og certificerede indiske producenter af kvalitetstekstiler til mode og bolig fra skrivebordet.

Indian Handloom Export Promotion Council præsenterer i samarbejde med den indiske ambassade i Danmark og Sverige, en række håndplukkede indiske producenter til en eksklusiv onlinemesse hvor danske producenter og detailvirksomheder har møde Indiske producenter af certificerede tekstiler af høj kvalitet. Formålet med den nye virtuelle messe er at fremvise indisk tekstilhåndværk og give skandinaviske købere, designere og partnere mulighed for at opleve det bedste indenfor vævede tekstiler, helt tæt på.

Indiens tekstilindustri er landets næststørste industri målt på beskæftigelse og sektoren spiller en meget vigtig rolle i landets økonomi. Tekstilindustrien i Indien eksporterer hovedsageligt metervarer, sengetøj, duge, toilet- og køkkenlinned, håndklæder, gardiner, pudebetræk, polstring, tæpper, gulvtæpper og lignende. Tekstilprodukterne fra Indien eksporteres til hele verden.

På messen vil de indiske producenter inspirere til fremtidige samarbejder med skandinaviske importører og designvirksomheder – både hvad angår direkte import af færdige tekstilprodukter men også produktion af skandinavisk design i Indien.

”I Indien er der stærke traditioner for produktion af kvalitetstekstiler. Samtidig ser vi, at den nordiske æstetik og betydningen af ​​miljøcertificeringer vinder frem blandt indiske producenter. Derfor er matchet mellem indiske tekstileksportører og nordiske detailvirksomheder derfor meget rigtigt. Med denne virtuelle messe ønsker vi at give skandinaviske virksomheder mulighed for at opleve de bedste produkter som vores indiske producenter kan tilbyde” siger Shri N. Sreedhar, administrerende direktør for Handloom Export Promotion Council (HEPC).

Alle de tre dage vil de 20 indiske udstillere vise både bredden og kvaliteten af ​​indisk tekstilhåndværk inden for bolig og mode. Messen er åben for alle interesserede erhvervsgæster.

Indian Handwoven and Home Textiles Sourcing Fair.

Hvornår: 2.-4. marts 2022

Åbningstider: 9.30 - 17.30

Tilmelding: https://sedk.ihhsfair.com

For yderligere information om deltagelse:
handloom_fair2022@harbinger.dk

Pressekontakt:
Malene Jauer
Harbinger Public Relations A/S
Tlf.: +45 20637419
Malene.jauer@harbinger.dk

Information om GORM x ENVISION

GORM x ENVISION
Jægersborg Alle 4
2920 Charlottenlund

Om Handloom Export Promotion Council (HEPC)

Handloom Export Promotion Council (HEPC) er oprettet under det indiske tekstilministerium for, at fremme eksporten af ​​alle slags håndvævede tekstilprodukter såsom boligudstyr, tæpper o. lign. HEPC blev grundlagt i 1965 med 96 medlemmer og har i dag omkring 1500 medlemmer fordelt over hele landet. Det primære formål med HEPC er at yde støtte og vejledning til de indiske tekstileksportører og internationale købere og fremme handel og international markedsføring. HEPC arrangerer/deltager i internationale messer, salgsmøder i Indien og i udlandet samt afholder seminarer og webinarer.

Følg pressemeddelelser fra GORM x ENVISION

Flere pressemeddelelser fra GORM x ENVISION

Presseorientering - Betjenten Stefans taknemmelighed13.6.2022 15:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Til redaktionen: Betjenten Stefan Nymann blev den 18. juni 2021 påkørt og svært hjerneskadet i forbindelse med sit arbejde. Der ventes dom i sagen mod gerningsmanden om få dage. Stefans hustru Gitte har på familiernes og Stefans vegne ønsket at udtrykke taknemmelighed for den megen støtte af såvel praktisk som åndelig art, der er strømmet dem i møde i det lange forløb, der hidtil har været med behandling, genoptræning og den fortsatte kamp for et nyt liv. Indsamlingen, der fortsat er i gang på initiativ af Stefans kolleger i organisationen Thin Blue Line Danmark, har allerede slået alle rekorder, og også denne indsamling kommenterer Gitte i denne meddelelse til pressen.