BENNY JAMZ OFFENTLIGGØR KONCERTER I AARHUS OG KØBENHAVN TIL NOVEMBER!

Den populære rapper/producer der befinder sig i toppen af den officielle albumchart med albummet ”Jamo”, spiller to koncerter til efteråret.

3. NOVEMBER: TRAIN

10. NOVEMBER: STORE VEGA

Benny Jamz’ betydning for den danske musikscene er massiv. Han står først og fremmest bag sin egen solokarriere, der fortsat når nye højder. Han har ligeledes været stor drivkraft for B.O.C.-kollektivet, der foruden ham selv tæller frontmænd som Gilli og Kesi (gruppen udgav sidste år fællesalbummet ’Mere end musik’). Siden gruppens spæde start har Jamz været hjernen bag utallige genistreger. Foruden at producere musikken, tog han et videokamera i hånden og lærte at filme musikvideoer.

I en ny Soundvenue artikel introducerer Kristian Karl, Benny som Diy-musikvideoinstruktør på ’Fissehul’. Grime-producer i starten af 2010’erne. Politisk autotune-sanger under navnet Højer Øye. Den danske hiphop scenes største trendspotter. Molo-medlem, B.O.C-rapper og solo stjerne.

Benny Jamz udsendte i midten af juli soloalbummet “Jamo”. Et album der er lavet 100% efter Jamz’ eget hoved, hvilket giver lytteren en fuldkommen unik oplevelse. Allerede 2 uger før udgivelsen, blev der taget hul på albummet med den store sommer basker, “Vi Varme”, der siden har været fast inventar på Spotify chartens top-10. Albummet er allerede mere end halvvejs på vej mod en guldcertificering - efter kun 1 måned på bagen, ligesom den i skrivende stund ligger #1 på den officielle danske hitliste, hvilket vidner om Jamz’ fortsat stigende relevans.

Albummets visuelle identitet har et tydeligt lyserødt tema, der vidner om albummets farverige musiske univers. Jamz har ligeledes koblet en fluen-på-væggen oplevelse til albummet, hvor videobidder fra en ferie i Madrid blev dokumenteret og senere postet.

Følg Benny Jamz her:

Billetsalget starter fredag 19. august kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale starter torsdag 18. august kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Gør klar til at blive suget ind i en verden af piratmetal, fantasy og badeænder når Alestorm indtager Falkoner Salen sammen med Gloryhammer, Windrose og Rumahoy.28.9.2022 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Alestorm (headliner): Alestorm har siden de udgav nummeret ’Heavy Metal Pirates’, indtaget metal-scenen med deres folkede piratmetal. Bandet albumdebuterede med ’Captain Morgan's Revenge’ (2008), som allerede året efter blev fulgt op af ’Black Sails At Midnight’. ’Back Through Time’ landede i 2011, og med udgivelsen af ’Sunset On The Golden Age’ (2014) fik bandet for alvor deres store gennembrud. De fortsatte succesen med ’No Grave But The Sea’ (2017) og senest har de været aktuelle med ’Seventh Rum of a Seventh Rum’ (2022).