Bellagroup opruster med erfaren HR-direktør

Renée Mamsen-Svarter tiltræder som ny HR-direktør i Bellagroup. Hun har mere end 20 års erfaring med HR - senest som ansvarlig for HR og Roster Management i Scandlines.

Renée Mamsen-Svarter er ny HR-direktør i Bellagroup. Foto: PR

Efter en lang karriere hos Scandlines, får Renée Mamsen-Svarter nu fast grund under fødderne, når hun 1. januar tiltræder som ny HR-direktør i Bellagroup. Her får hun ansvaret for at løfte udviklingen af HR-arbejdet hos hospitality-koncernens mange medarbejdergrupper.

”HR og medarbejderudvikling er et strategisk indsatsområde for vores koncern. Evnen til at rekruttere, fastholde og udvikle de rette folk er helt afgørende for at skabe den rette kultur og dermed succes i Bellagroup. Vi har en bred vifte af medarbejdere med mange forskellige nationaliteter, og det er dem, der skaber rammerne, og dem, vores gæster møder, når vi er værter for oplevelser på vores hoteller og venues. Derfor har det også været en høj prioritet for os at finde en HR-direktør med solid erfaring, der udvikler os på dette område. Det får vi med Renée,” siger Christian Folden Lund, CEO hos Bellagroup.

Solid ballast

Renée Mamsen-Svarter kommer til Bellagroup med mere end 20 års erfaring med organisationsudvikling og human resource management på CV’et.  Senest hos rederiet Scandlines som Vice President for HR og Roster Management.

Hos Bellagroup kommer hun til at have det overordnede ansvar for HR-arbejdet i koncernen, der tæller mere end 500 medarbejdere og er en af Danmarks største inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

”Bellagroup har været i en rivende udvikling de seneste år, og jeg glæder mig utroligt meget til at være en del af den fortsatte rejse. Der sker utroligt meget i hospitalitybranchen i disse år. Der er et opsparet behov for at mødes, være sociale og få oplevelser sammen efter corona. Samtidig er konkurrencen om kvalificeret arbejdskraft hård,” siger Renée Mamsen-Svarter

”Med både hoteller og venues er Bellagroup med til at gøre København til en af de største event- og kongres-destinationer i Europa. Men Bellagroup skal både være den foretrukne destination for kunder og for medarbejdere, og der glæder jeg mig til at gøre en forskel og bidrage med min erfaring,”

Blå Bog: Renée Mamsen-Svarter

• Bor i Ballerup med sin mand og to børn.
  • Kommer til Bellagroup efter 14 år hos Scandlines, hvor hun senest har fungeret som Vice President for HR og Roster Management.
  • Før det har hun blandt andet arbejdet for Hoffmann, Qvist Executive Seach og GN Store Nord.

Renée Mamsen-Svarter er ny HR-direktør i Bellagroup. Foto: PR

Om Bellagroup

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

Får sin ilddåb til Bogforum: Profil fra forlags- og rejsebranchen skal styrke arbejdet med egne events i Bellagroup3.11.2022 09:27:16 CET | Pressemeddelelse

Bella Arena og Bella Center lægger ikke blot hus til kongresser fra ind- og udland, men er også selv med til at udvikle og drive en række toneangivende signaturevents. Som ny kvinde i front skal Nicole Bellaiche nu sætte årtiers salgs- og marketingerfaring i spil i arbejdet med at styrke eksisterende formater og udvikle nye i forretningsområdet med det nyslåede navn, ’Bella Presents:’