Bellagroup henter bureaudirektør til at stå i spidsen for marketing

Louise Knox Martin tiltræder som ny Group Marketing Director i Bellagroup. Her skal hun videreudvikle den kommercielle motor bag fortællingen om arbejdet med at skabe fremtidens bæredygtige platform for hospitality på tværs af gruppens hoteller og venues i København.

Louise Knox Martin er ny Group Marketing Director i Bellagroup. Foto: PR

Efter 15 år på bureausiden med en projektbaseret tilgang til en bred vifte af kunder og brands, skifter tidligere Executive Director i mediebureauet dentsu X, Louise Knox Martin, nu til virksomhedssiden som ny Group Marketing Director i Bellagroup. Gruppen tæller Bella Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, Copenhagen Marriott Hotel og AC Hotel Bella Sky inkl. skybar-restauranten Sukaiba, samt egne eventformater som Bogforum.

”Louise er den helt rette til at bygge videre på den nye retning, vi har udstukket for Bellagroup,” siger CEO, Christian Folden Lund, og uddyber:

”Vores mission om at blive endnu bedre til at udnytte synergierne mellem venues og hoteller er ikke kun et spørgsmål om drift, men også om den samlede fortælling, vi går til markedet med. En fortælling om hospitality i bred forstand, der med internationalt format er med til at sætte København på verdenskortet som en uundgåelig destination både for privatturisme og de største erhvervsarrangementer.”

Det menneskelige perspektiv driver marketinggejsten

Fra sit professionelle virke i dentsu X og inden da bureauer som MediaCom, PHD og MediaEdge, bringer Louise Knox Martin en imponerende marketingfaglighed med sig til Bellagroup. I det nye job får hun bl.a. mulighed for at sætte sin ekspertise inden for datadrevene marketingstrategier, kampagneperformance, analyse, branding og kommunikation i spil i en kompleks organisation. En organisation, der ifølge Louise selv dog har én særlig ting som grundlæggende fællesnævner:

”Hospitality handler i sidste ende om at anlægge et menneskeligt perspektiv på alt, hvad man foretager sig. At man byder andre indenfor for a living og derved må blotte, hvem man selv er, og hvad man står for. Det gør Bellagroup i høj grad i måden, virksomheden markerer sig på - både hvad angår service og det ambitiøse arbejde med bæredygtighed,” siger Louise Knox Martin, og slutter:

”Når først man har prøvet at gæste Bellagroups hoteller eller Bella Center, så ved man, at det er steder, man kan fortabe sig i og føler sig godt budt velkommen. Det er en drøm at kunne arbejde med den følelse i et marketingperspektiv, så jeg kan kun sige, at jeg føler, jeg har skudt papegøjen.”

Louise Knox Martin triltræder som Group Marketing Director i Bellagroup d. 15. september 2022.

Blå bog: Louise Knox Martin

• 40 år

• Bosat i Hørsholm med sine to børn

• Kommer fra stillingen som kontaktdirektør/Executive Director i mediebureauet dentsu X

• Har tidligere arbejdet som Client Service Director i mediebureaut MediaCom og PHD m.fl.

Louise Knox Martin er ny Group Marketing Director i Bellagroup. Foto: PR

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

CIFF henter ny direktør fra beautybranchen3.8.2022 10:04:07 CEST | Pressemeddelelse

Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.

3 mio. kr. på højkant: Nu afgøres verdensmesterskaberne i FIFA i København29.7.2022 06:33:00 CEST | Pressemeddelelse

Mens mange har brugt sportssommeren på at følge den danske cykelsucces på de franske landeveje, har et andet højspændt drama fra allerøverste hylde udspillet sig i vores hovedstad. Til den første udgave af FIFAe Finals i Bella Arena har verdens bedste esports-fodboldspillere i ugevis kæmpet om ultimativ hæder og millioner af præmiekroner. Lørdag d. 30. juli står det største slag af alle.

Vildt Tour-syn fanget på video: Cykelklædte klatrere byder rytterne velkommen til København i 76 meters højde30.6.2022 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Da løbsleder Christian Prudhomme tirsdag åbnede det internationale pressecenter og Tourens midlertidige, Københavnske hovedkontor – den såkaldte ’permanence’ - i Bella Center, markerede det nærliggende AC Hotel Bella Sky begivenheden med fire klatrere, som udførte et halsbrækkende, lycraklædt stunt fra toppen af det ikoniske hotel. Happeningen gentages under fredagens enkeltstart i den danske hovedstad.