Bella Arena danner i år rammen om juleuddeling

Bellagroup samarbejder igen i år med organisationen Stop Spild Lokalt om en pop-up-uddeling på lillejuleaftensdag, hvor organisationen deler overskudsmadvarer ud til socialt udsatte. I år vil uddelingen finde sted i den nyligt indviede Bella Arena og Stop Spild Lokalt forventer mellem 300 og 500 besøgende på dagen.

Selvom corona har lagt et låg på aktiviteterne i Bellagroups konferencelokaler og hoteller, så vil julestemningen alligevel brede sig i Bella Center lillejuleaftensdag. Bellagroup slår nemlig dørene op til Bella Arena, som skal danne rammen om dette års juleuddeling fra Stop Spild Lokalt.

”Vi har nogle fantastiske rammer i Bella Center, som desværre ikke kommer til sin ret, når der er restriktioner og nedlukning. Derfor er det skønt, at vi kan holde fast i traditionen om den årlige juleuddeling fra Stop Spild Lokalt, så der kommer julestemning og aktivitet i juledagene,” fortæller Mireille Jakobsen, Group CSR Manager i Bellagroup.

Siden 2018 har Bellagroup samarbejdet med Stop Spild Lokalt og stillet lokaler gratis til rådighed, så de mange frivillige har gode rammer til at dele madvarer ud. Som noget nyt vil dette års juleuddeling finde sted i den nye multiarena, Bella Arena, som blev officielt indviet i juni.

Nedlukning har gjort det sværere at finde lokaler

Hos Stop Spild Lokalt er man glad for igen at samarbejde med Bellagroup, og man forventer at 60 frivillige vil dele omtrent 30 tons mad ud fra pop-up-uddelingen i Bella Arena. I alt forventer organisationen, at godt 4.000 frivillige vil dele 300-400 tons mad ud lillejuleaften fra de 18 madoaser rundt om i Danmark.

Men corona har gjort det svært at finde lokaler til uddelingerne, fortæller stifter Rasmus Erichsen, der selv vil være til stede i Bella Arena på dagen for at dele juleposer ud:

”Nedlukningerne har ramt foreningslivet og de mange forsamlingshuse og selskabslokaler, der normalt lægger hus til vores juleuddelinger. Men vores brugere kender os og skal nok finde frem til os alligevel, og så er det selvfølgelig dejligt, at vi kan være i Bella Arena, hvor der er god plads til at holde afstand og skabe et sikkert arrangement.”

Stop Spild Lokalt samarbejder med Danmarks største supermarkedskæder, hvor overskudsvarer, der ellers ville blive kasseret, bliver delt ud til organisationens brugere. I løbet af dagen vil overskudsvarer fra supermarkederne blive transporteret til Bella Arena. Fra kl. 16 bliver der gjort klar i Bella Arena og de første besøgende forventes fra kl. 22.

Om Stop Spild Lokalt

Stop Spild Lokalt er stiftet i 2016 af den dengang 17-årige Rasmus Erichsen. Han startede en Facebookgruppe med det formål at få private personer til at dele deres overskudsmad med hinanden. Siden da har Stop Spild Lokalt været i en rivende udvikling, og derfor dækker de i dag 109 danske byer og én enkelt grønlandsk. Derudover har de nu 18 madoaser i hele landet, hvor der dagligt deles mad ud til personer, som godt kunne bruge en ekstra hjælp. Det gælder socialt udsatte, hjemløse, institutioner og mange flere.

Rasmus ErichsenStifterStop Spild Lokalt

Tlf:71130540

Om Bellagroup

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

Bellagroups nye i alt 14.000 m2 store multihal Bella Arena, og del af Bella Center Copenhagen, står færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

CIFF henter ny direktør fra beautybranchen3.8.2022 10:04:07 CEST | Pressemeddelelse

Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.

3 mio. kr. på højkant: Nu afgøres verdensmesterskaberne i FIFA i København29.7.2022 06:33:00 CEST | Pressemeddelelse

Mens mange har brugt sportssommeren på at følge den danske cykelsucces på de franske landeveje, har et andet højspændt drama fra allerøverste hylde udspillet sig i vores hovedstad. Til den første udgave af FIFAe Finals i Bella Arena har verdens bedste esports-fodboldspillere i ugevis kæmpet om ultimativ hæder og millioner af præmiekroner. Lørdag d. 30. juli står det største slag af alle.

Vildt Tour-syn fanget på video: Cykelklædte klatrere byder rytterne velkommen til København i 76 meters højde30.6.2022 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Da løbsleder Christian Prudhomme tirsdag åbnede det internationale pressecenter og Tourens midlertidige, Københavnske hovedkontor – den såkaldte ’permanence’ - i Bella Center, markerede det nærliggende AC Hotel Bella Sky begivenheden med fire klatrere, som udførte et halsbrækkende, lycraklædt stunt fra toppen af det ikoniske hotel. Happeningen gentages under fredagens enkeltstart i den danske hovedstad.

Guldfest: Københavns nye arena fejrer 1-års fødselsdag med international milepæl for bæredygtighed17.6.2022 08:02:54 CEST | Pressemeddelelse

Det er et år siden, Bella Arena slog portene op til nye muligheder for kongresser, koncerter og kulturelle events ved Bella Center. Trods åbning midt i en pandemi har arenaen allerede dannet ramme om et væld af arrangementer, og mange flere er på trapperne. Som en veltimet fejring modtager Bella Arena nu sit endelige DGNB-certifikat for bæredygtigt byggeri i international guldklasse.