Begravelse Danmark

Begravelse Danmark udnævner ny adm. direktør.

Pr. 1. oktober 2023 byder vi velkommen til Janne Grønkjær Henriksen som ny adm. direktør for Begravelse Danmark A/S. Janne har senest været Marketing Direktør hos VisitDenmark, hvor hun har haft ansvaret for, hvordan Danmark som turistdestination skulle markedsføres og sælges i både Danmark og internationalt. Dette er sket i tæt samarbejde med en lang række partnere.

Med Janne får vi en stærk CEO, som bl.a. har mange års erfaring med ledelse, kommerciel forretningsudvikling, partnerskaber med private og offentlige aktører, den digitale udvikling samt innovativ branding og markedsføring, der igennem årene er blevet belønnet med adskillige Awards.

”Janne har en stærk kommerciel profil med masser af erfaring fra både ledelses- og bestyrelsesarbejde og er den rette til at fortsætte rejsen som Begravelse Danmark er på. Og så er Janne en inspirerende leder med en inddragende ledelsesstil” siger bestyrelsesformand Jens Wittrup Willumsen.

Janne Grønkjær Henriksen selv udtaler: ”Jeg glæder mig meget til samarbejdet med både medarbejdere og samarbejdspartnere på tværs af hele Danmark. Man kan sige, at jeg går fra at sælge rejser til Danmark til at sælge ”Den sidste rejse”, hvilket jeg er beæret over at få ansvaret for og ser frem til løbende at udvikle i et tæt samarbejde.”

Jelva Schnoor valgte i april måned at opsige sin ansættelse som CEO i Begravelse Danmark efter 4 års ansættelse. Jelva fratræder med udgangen af oktober måned, hvorved der er tid til at videregive stafetten til Janne.

Jelva tager en karriere pause med en velfortjent ferie til Australien i november-december og herefter er hun klar til nye udfordringer.

”Jeg vil gerne takke Jelva for en fantastisk indsats de seneste 4 år, ikke mindst med det store arbejde forbundet med integrationen af Bedre Begravelse i Begravelse Danmark. Begravelse Danmark Gruppen har under Jelvas ledelse leveret en stærk resultatudvikling samtidig med gennemførelsen af en lang række initiativer til understøttelse af den fremtidige vækst” udtaler bestyrelsesformand Jens Wittrup Willumsen.

NY CEO Janne Grønkjær Henriksen
Afgående CEO Jelva Schnoor

Om Begravelse Danmark

Begravelse Danmark er ejet af Begravelseskassen Danmark, stiftet i 1881 og som er en forening, hvor medlemmerne har foretaget en begravelsesopsparing enten i form af en opsparingsordning eller som en Forudbetalt Begravelse. Herned den eneste Begravelsesforretning i Danmark, som ikke ejet af privatpersoner.