Bedste kammerater rammer endelig plet efter at have jagtet vildt odds i årevis: ”Fedt at have en at dele oplevelserne med!”

To mænd fra Århus ramte i weekenden plet med hver sin identiske oddset-kupon. Det gav dem hver en gevinst på 26.600 kroner for et indskud på 25 kroner. Dermed er en årelang drøm endelig gået i opfyldelse for de to gamle gymnasie-kammerater.

Kammerat 1: ”Tilbage i gymnasiet, da vi var 18-20 år gamle, havde Danske Spil en kampagne kørende, hvor man kunne få et ur, hvis man vandt en kupon på over odds 1.000. Og så gik vi i gang med de her små hyggekuponer for 10-20 kroner for at vinde uret. Med manglende succes.”

Det er efterhånden nogle år siden, at kampagnen med uret stoppede, men de to kammerater fortsatte i jagten på odds 1000.

Kammerat 1: ”Selv om vi ikke længere kunne vinde uret, så blev det en ting for os, så vi fortsatte med det samme mål. Vi spillede altid begge to kuponen, for nok er vi bedste kammerater, men vi er også så møgstædige, at vi ikke ville kunne klare det, hvis den ene vandt, og den anden ikke gjorde.”

Kammerat 2 ”Det har nok lidt med det at gøre. Vi under da hinanden at vinde, men det er jo klart det fedeste, når vi begge vinder: Når man er to om det, så har man har en at dele succesoplevelsen med.”

Kammerat 1 stod bag

Selv om de er fælles om det og begge gerne under hinanden at vinde, så undlader Kammerat 1 ikke at understrege, at det altså var ham, der stod bag vinderkuponen, som endelig gav de to gamle venner den længe ventede succesoplevelse. 13 kampe, 25 kroners indskud, odds 1064. 26.600 kroner i gevinst.

Kammerat 2: ”Jaja, den må han gerne leve højt på. Jeg synes bare, at det er fedt, at vi endelig rammer den, men jo: Det skal jeg nok få at høre for.”

Kuponen bestod af 13 godt blandede kampe med håndbold, fodbold og dart, og fra start af, gik det hele som det skulle. De sidste kampe blev først afgjort sent søndag, og da var de to gået hvert til sit, men de holdt kontakten ved lige over mobilen, da det begyndte at snerpe til.

Råbte og skreg

Kammerat 1: ”Hold op, du skulle have set vores messenger-tråd i går, da vi kun manglede en kamp. Vi havde spillet på, at Atalanta scorede 1, 2, eller 3 mål i kampen mod Juventus, og da de så scorede det tredje mål allerede i 53. minut, der begyndte vi at panikke!!

Kammerat 2: ”Det var nervepirrende! Der var jeg klar på, at den var væk. Så jeg blev bare sur og helt stille og gal indvendig! Det gik ud over den kære kæreste, så hun blev nok lidt træt af mig.”

Kammerat 1: ”Der var nogle sene messenger-opkald, hvor vi råbte og skreg, mens kæresterne lå ved siden af. Nej, der var vi vist ikke helt til stede.”

Heldigvis fik Atalanta ikke scoret mere, og så var der udbetaling ved kasse 1.000.

En milepæl

Kammerat 2: ”Da kampen så bliver fløjtet af, så var det bare en forløsning. Så røg jeg lige en runde rundt i lejligheden. Min kæreste fløj også op af sengen. Hold op, det var fedt! Så kørte adrenalinen bare resten af aftenen, og jeg faldt først i søvn klokken to. Det var for vildt at tænkte på. 26.600 kroner, det er mange penge. Det rykker, og så for sølle for 25 kroner.”

Kammerat 1: ”Det første vi gjorde var at ringe til hinanden. Vi skulle lige af med de sidste nerver. Vi havde jo siddet og råbt og skreget i en time! Nu har vi endelig nået den milepæl, så behøver vi ikke bruge mere tid og penge på den. 26.600 kroner, det er en fin måde at starte 2023 på.”

De to kammerater ved i øvrigt godt, hvad pengene skal gå til. De planlægger nemlig en fælles fodboldtur et sted i Europa.

”Det er jo sådan en tur, man løbende lægger lidt penge til side til, men nu blev den jo pludselig finansieret i aftes,” siger den ene af de to mænd, som derudover også regner med at bruge lidt af sin gevinst på et opgradere golf-udstyret.

Kammerat 1 håber, at nye jern kan hjælpe ham til få spillet sit handikap lidt længere ned end det nuværende ’det-snakker-vi-ikke-om’.

Det får Kammerat 2 til at grine. Han vil nemlig også investere i nye golfkøller, selv om hans handicap allerede er væsentligt lavere end ’det-snakker-vi-ikke-om.”

”Det kan godt være, at han kan finde ud af at oddse, men jeg er bedre til golf end ham. Jeg ligger nede i handicap 18, det husker du lige at få med, ikke?”

Kupon(erne)

Håndbold-VM: