Danske Spil A/S

Bedste 2. juledag nogensinde

Det var en helt almindelig 2. juledag hos en familie i Halsnæs Kommune, men så kom beskeden, der gjorde det til den bedste nogensinde.

-Ser du det samme som jeg?

Sådan lød spørgsmålet fra konen til en mand i starten af 60’erne, da han 2. juledag kom hjem fra en indkøbstur.

-Hun bad mig lige om at sætte mig ned og se, om jeg så det samme, som hun så, på telefonen.

Og det gjorde han, for der stod nemlig, at han havde vundet 1. million skattefri kroner i Det Store Julelotto. Vinderne blev fundet ved en trækning 25.december, hvor Danske Spil trak lod blandt alle spillede rækker til trækninger i december om 12 gevinster af én million kroner.

-Det var den bedste juledag, jeg kan komme i tanke om. Jeg kan sgu ikke lige komme i tanke om nogen der har været bedre end den. Det må jeg nok sige, med hånden på hjertet.

En million til pensionsopsparingen
Og med hånden på hjertet ved han også allerede, hvad pengene skal bruges på.

-De er til vores alderdom, for det varer ikke lang tid, før jeg går på pension.

Men heldet var ikke kun med ham den ene gang den dag, for hans søn, som ellers bor i en anden del af Danmark, var hjemme over julen, og de kunne sammen fejre den flotte gevinst.

-Vores søn var gudskelov hjemme og holde jul og nytår, så det var en oplevelse at kunne fejre det med ham.

Han glæder sig til næste jul, hvor man kan håbe, at en lige så flot forsinket julegave, igen vil lande under juletræet.

-Der var en dejlig opringning og en rigtig god julegave at få.

Det var første gang i Danske Spils historie der blev trukket lod om 12 milliongevinster i Det Store Julelotto. Alle vinderne er fundet, og de fordeler sig nogenlunde lige på hver den side af Storebælt med 5 x 1 million til deltagere i Det Store Jule Lotto på Fyn og i Jylland, og 7 x 1 million kroner til Lotto spillere på Sjælland og øerne.

Fakta om Det Store Jule Lotto:

• Alle spillede Lotto kuponer i december måned var automatisk med i lodtrækningen om 12 x 1 million den 25. december.
  • Hver Lotto række spillet i december fungerede som et lod i Det Store Jule Lotto. Jo flere rækker man spillede, jo flere lodder havde man i lodtrækningen.

Information om Danske Spil A/S

Danske Spil A/S