Beboere på sociale botilbud i Aabenraa Kommune bliver vaccineret 8. marts
4.3.2021 09:00:00 CET | Aabenraa Kommune | Pressemeddelelse
Beboere på 17 kommunale botilbud i Aabenraa Kommune samt et privat botilbud får mandag 8. marts COVID-19-vaccinen. Alle beboere, som har takket ja til vaccinen, modtager den denne dag. En praktiserende læge foretager vaccinationen. De vaccinerede beboere vil være under rutinemæssig observation for allergiske reaktioner. Personalet vil bistå, således at beboere oplever, at der er kendte ansigter og trygge forhold.
- Beboerne på de sociale botilbud har gennemgået en meget hård tid det seneste år. I en tid med manglende besøg, stramme restriktioner og ekstra påpasselighed er jeg oprigtigt glad for, at det nu endelig er blevet tid til vaccination på botilbuddene. Det er et enormt skridt på vej mod den hverdag, som jeg ved, at beboerne savner, siger social- og sundhedsdirektør i Aabenraa Kommune, Karen Storgaard Larsen, og fortsætter:
- Selvom der nu vaccineres på botilbuddene, så vil der fortsat være besøgsrestriktioner og gældende retningslinjer, som de pårørende skal sætte sig ind i og efterleve. Det er fortsat nødvendigt, at vi passer på hinanden.
I alt bliver cirka 200 beboere på sociale botilbud i Aabenraa Kommune vaccineret mandag 8. marts.
Kontakter
Social- og sundhedsdirektør, Karen Storgaard Larsen, tlf.: 30 68 85 91; e-mail: kslar@aabenraa.dk
Kommunikationskonsulent Aabenraa Kommune, Kasper Stoof, tlf.: 73 76 72 90; e-mail: ksje@aabenraa.dk
Information om Aabenraa Kommune
BETINGELSER FOR BRUG AF BILLEDMATERIALE:
- Rettigheden til anvendelse af medfølgende billedmateriale er udelukkende til brug i sammenhæng med nærværende nyhed og må således ikke arkiveres med henblik på genanvendelse i andre sammenhænge.
- Anvendelse skal altid ske med angivelse af hele den oplyste billedbyline.

Følg pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune
Aabenraa Kommune og Region Syddanmark er enige om overdragelsesaftale som led i Sundhedsreformen26.6.2026 08:44:55 CEST | Pressemeddelelse
1. januar 2027 overgår en række opgaver og medarbejdere fra Aabenraa Kommune til Region Syddanmark. Det er en del af Sundhedsreformen, som et flertal i Folketinget præsenterede i 2024.
Kulturarv, kyst og stærke attraktioner skal styrke helårsturismen i Sydøstjylland17.6.2026 13:46:22 CEST | Pressemeddelelse
Historiske pejlemærker, moderne oplevelser, levende købstæder, fjorde og øer spiller hovedrollerne i en ny udviklingsplan, der skal styrke turismen i det sydøstlige Jylland frem mod 2030. Målet er blandt andet 3,4 mia. kr. mere i turismeomsætning og flere gæster uden for højsæsonen.
Indvielse af motorvejsbro ved Padborg søndag 28. juni1.5.2026 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Søndag 28. juni kl. 11.00 indvies den nye motorvejsbro ved Padborg. Motorvejsbroen forbinder erhvervsområdet Padborg Vest med erhvervsområdet øst for broen. Indvielsen omfatter både en officiel del og et broløb, hvor man kan løbe, cykle eller gå over den nye bro.
Aabenraa Kommune sætter demensvenlig sundhed på dagsordenen i uge 1930.4.2026 12:41:49 CEST | Pressemeddelelse
Fra 4.-11. maj markerer Aabenraa Kommune Demensugen 2026 med temaet ’Demensvenlig sundhed’. Aabenraa Kommune sætter fokus på forebyggelse og udbredelse af viden om demens. Ambitionen er at gøre mødet og dialogen mellem borgere, pårørende og fagpersoner mere tryg.
Aabenraa Kommune vedtager strategi for Power-to-X30.4.2026 08:18:50 CEST | Pressemeddelelse
På onsdagens byrådsmøde vedtog et enigt Byråd strategi for Power-to-X og følgeeffekter for 2026-2035.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
