BDO udvider igen på Sjælland − denne gang i Roskilde

For anden gang inden for tre måneder udvider rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO på Sjælland. Denne gang i Roskilde.

BDO har netop ansat Dan R. Petersen som ny Senior Partner og kontorleder for revision målrettet det private segment. BDO har i forvejen et stort kontor i Roskilde, der bl.a. rådgiver og servicerer 27 kommuner og de to regioner på Sjælland under ledelse af Partner og statsautoriseret revisor Per Lund. Med ansættelsen af Dan R. Petersen har BDO nu valgt også at etablere sig i Roskilde inden for rådgivning og revision for de private virksomheder.

Dan R. Petersen er statsautoriseret revisor og har tidligere været partner i RIR Revision. Han har stor erfaring med rådgivning af virksomheder i Roskilde og nærområdet. Den nye kontorleder får til en start følgeskab af en række medarbejdere fra RIR. Han er dog på jagt efter at ansætte flere kompetente og erfarne folk. Udvidelsen i Roskilde sker, da BDO ser et stort potentiale i byen.

”Vi har længe ønsket at få en bedre og bredere geografisk dækning på Sjælland og derved komme endnu tættere på virksomhederne. Derfor er vi rigtig glade for muligheden for at etablere privat revision i Roskilde under ledelse af Dan R. Petersen, som både har et godt netværk i området og er kendt som en dygtig rådgiver og revisor. Kemien har helt fra starten af været god, hvilket skaber en sund og stærk platform, som vi kan arbejde videre fra,” siger Peter Rasborg, Senior Partner og regionsleder for BDO på Sjælland.

Skiftet træder i kraft pr. november 2018. Herefter vil BDO dække Sjælland endnu bedre end hidtil, hvor kunderne primært er blevet serviceret fra København. Dan R. Petersen vil, som ny kontorleder for markedet for private virksomheder i Roskilde, tage en række kunder med til BDO fra sin tidligere virksomhed.

Kunderne bliver en del af noget større

BDO er en af landets største rådgivnings- og revisionsvirksomheder med specialafdelinger blandt andet inden for skat, moms, GDPR, cybersikkerhed, consulting, virksomhedshandel og offentlig revision. Herudover er BDO Danmark en del af det globale BDO-netværk, der er til stede i mere end 160 lande. Det mener Dan R. Petersen, at hans kunder vil kunne drage fordel af:

”Kunderne vil ikke mærke den store forskel i det daglige, hvad angår personkontakt eller service. De vil til gengæld få mulighed for at trække på et særdeles stærkt bagland med både kompetente specialafdelinger og internationale kontakter. Vi kommer således til at tilbyde dem nærværende rådgivning med både lokal indsigt og globalt udsyn.”

Begge parter ser lyst og optimistisk på fremtiden − både når det kommer til den kommende sammenlægning samt på kundernes og det lokale erhvervslivs vegne.

”I BDO hjælper vi virksomhederne med at træffe de bedst mulige beslutninger, så de kan vækste og udvikle sig sundt på den lange bane. Herudover hjælper vi med administrative services som bogføring, lønadministration, GDPR med mere. Vi kan også træde til i både spidsbelastningsperioder, ved længerevarende sygdom eller ved outsourcing af hele eller dele af virksomheders økonomifunktion,” forklarer Dan R. Petersen.

Dan R. Petersen og de øvrige nye kolleger flytter ind på BDO’s eksisterende kontor for offentlig revision, der har til huse på Ringstedvej 18 i Roskilde. Samlet set vil BDO nu beskæftige ca. 50 rådgivere og revisorer på adressen.

”Jeg ser frem til samarbejdet med Per Lund og det offentlige team. Mit team, der skal fokusere på erhvervslivet i Roskilde, glæder sig til at blive en del af BDO, der har et godt ry som arbejdsplads og tilbyder attraktive muligheder for både faglig og personlig udvikling,” slutter Dan R. Petersen.

For yderligere information:
Dan R. Petersen