BC Hospitality Group præsenterer ny cluster General Manager til Copenhagen Marriott og AC Hotel Bella Sky.

Svenske Martin Åkesson skal fremover lede de to københavnske hoteller, og det er ikke hvem som helst der indtager posten.

Martin Åkesson kommer med solid hotelerfaring i bagagen når han 1. august tiltræder stillingen som cluster General Manager for Copenhagen Marriott og Hotel Bella Sky. Han har været i hospitalitybranchen i hele sit professionelle liv, senest som General Manager for Radisson Hotel Group, Malmö, Copenhagen, Oslo & Trondheim, og inden da som cluster General Manager for Renaissance Malmö Hotel og Courtyard by Marriott Stockholm.

Martins opgave bliver, sammen med teamet, at bringe begge hoteller tilbage som før den globale krise, men også udvikle, og sikre det høje niveau man med rette forventer som gæst på hoteller af den kaliber.

Christian Folden Lund, CEO BC Hospitality Group: “Vi har netop sikret det økonomiske fundament under BC Hospitality Group, navngivet vores nye flotte arena og nu henter vi en erfaren General Manager til at stå i spidsen for vores to Marriott-hoteller.”

Martin Åkesson: At overtage ledelsen af de to ikoniske københavnerhoteller, Copenhagen Marriott og AC Hotel Bella Sky, er en udfordring jeg glæder mig enormt til komme i gang med. Der ligger en stor opgave forude, af grunde som vi alle kender, og jeg er helt overbevist om at vi kommer stærkt igen, vi har de bedste medarbejdere og forudsætninger. Jeg ser også meget frem til at være en del af BC Hospitality Group, og med de visioner og ambitioner som jeg er blevet præsenteret for, kan det kun gå en vej. Jeg glæder mig at bidrage med min solide erfaring og ekspertise, til arbejdsdage i København og nye og gode udfordringer.”

Christian Folden Lund tilføjer: ”Martin bidrager med stor og vigtig international hotelerfaring, han kender Marriott-universet inde fra, kan sætte kursen og være en god og motiverende leder for det team der skal sikre, at Copenhagen Marriott på Kalvebod Brygge og AC Bella Sky ved Bella Center igen får fulde huse i takt med at verden åbner”.

Martin Åkesson er pt bosat i Stockholm og en del af planen er at rykke tættere på København når han starter 1. august.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal, og del af Bella Center Copenhagen, står nu færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.