BC Hospitality Group og Original Beans – bæredygtighed er god smag, sådan helt bogstaveligt

En kakaobønne er en kakaobønne ... eller er den? BC Hospitality Group har nøje udvalgt Original Beans som leverandør af chokoladen, der bliver sat til livs på gruppens hoteller og til arrangementer i Bella Center Copenhagen. Eller andre steder hvor BC Hospitality Group står for catering.

Det kunne faktisk vise sig at være en rigtig god historie at spise chokolade, og selvom prisen i gennemsnit er 2,5 gange prisen på verdensmarkedet, er der mening med galskaben. En positiv sideeffekt er nemlig, at man hjælper mange og gode bæredygtighedsprojekter rundt om på kloden.

Original Beans tager chokoladeproduktion et skridt videre: Ikke nok med at det smager fantastisk, bag hver chokoladetype er et udviklings- eller støtteprojekt. Det kan være den udrydningstruede vilde bjerggorilla i Congo, genbeplantning af dale i Piura i Peru eller efteruddannelse af kvinder i Femmes De Virunga kakao operativet. Det er så også helt i tråd med principperne om bæredygtighed, som i BC Hospitality Groups univers kaldes Responsible Hospitality.

Hvad og hvem er Original Beans?

Virksomheden er hollandsk, har eksisteret siden 2008 og arbejder for at bevare regnskov og gamle, sjældne kakaosorter. Det sker gennem produktion af luksuriøs chokolade i samarbejde med lokale småbønder verden over. Dyrkning af skov-kakao er et bæredygtigt og grønt alternativ til mere destruktiv landbrugspraksis som f.eks. palmeolie.

Original Beans chokoladeproduktion er synonymt med prisbelønnet chokolade, direkte handel, bevarelse af sjældne kakaosorter, og som leverandør til nogle af verdens bedste restauranter.

BC Hospitality Group har en holistisk tilgang til bæredygtighed og en ambition om at være pionerer på feltet i hospitality-branchen. Der arbejdes utrætteligt på at udvikle nye bæredygtige løsninger, partnerskaber og projekter, der gavner både kunder, økonomi og omverdenen. Og, som ikke mindst fastslår positionen som fortaler for bæredygtighed i hospitality-branchen.

Mere om samarbejdet med Orignal Beans og andre initiativer her.

Pressechef Karen Østerbye - tlf +45 81 88 48 43 - kars@bchg.dk

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week7.3.2024 10:46:11 CET | Pressemeddelelse

Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab20.2.2024 08:44:16 CET | Pressemeddelelse

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.