BC Hospitality Group har vundet Statens Konference Udbud.

Det betaler sig at være grøn: BC Hospitality Group har vundet Statens Konference Udbud (SKI), som leverandør af mødefaciliteter til den offentlige sektor, med to af virksomhedens enheder: Bella Sky Conference & Event og Crowne Plaza Copenhagen Towers.

Bæredygtighed har spillet en væsentlig rolle i SKIs valg af leverandører. Kriterier som f.eks. Green Key certificering, reduktion af madspild, affaldssortering og andelen af økologiske madvarer, har stor betydning når mødeleverandører skal vælges, og her ligger BC Hospitality Group helt i top.

Rikke Lolk Fjeldsted, Director of Sales - Hotels & Conference Venues siger: ”Bæredygtighed og det gode værtskab er kendetegnende for alt hvad BC Hospitality Group står for, vi arbejder ud fra begrebet Responsible Hospitality, vores version af CSR. Det betyder helt konkret, at vi udover at levere den bedste service til vores gæster og kunder, også tager ansvar for hvordan vores forretning påvirker miljø og samfund.”

Crowne Plaza Copenhagen Towers er et af de fremmeste hoteller i landet når det kommer til netop bæredygtighed. Den grønne profil, og bæredygtige elementer, går igen i alle aspekter af hotellet, og energiforbruget er bl.a. 65% lavere end hos andre sammenlignelige hoteller.

Bella Sky Conference & Event er Danmarks største konferencecenter med 48 moderne og fleksible mødelokaler, som kan imødekomme alle ønsker og krav. Er behovet større kan Bella Center Copenhagens tilstødende haller og faciliteter nemt inddrages.

Rikke Lolk Fjeldsted tilføjer: ”Vi er meget glade for at være blandt SKIs mødeleverandører, og ser frem til endelig at åbne dørene for vores gæster igen, vi er klar til at yde vores bedste, og som altid levere topprofessionelle, trygge og indbydende konference- og møderammer.”

BC Hospitality Group er blandt Danmarks største og førende virksomheder indenfor hoteller, konferencer, events og hospitality. Den nye 14.000 kvadratmeter store multiarena, som åbner i løbet af 2021, er med til at cementere positionen.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

BCHG Future Job Fair - jobmesse for BC Hospitality Groups opsagte medarbejdere.19.9.2020 09:00:52 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group har stablet en intern jobmesse på benene med det ene formål at hjælpe de mange medarbejdere, som er opsagt som konsekvens af coronakrisen, videre bedst muligt. Det er mandag 21.9.2020 fra kl. 9.00 – 14:30 i Bella Center Copenhagen og Cecilia Lonning-Skovgaard, borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommunes holder åbningstale.