BC Hospitality Group har vundet Statens Konference Udbud.

Det betaler sig at være grøn: BC Hospitality Group har vundet Statens Konference Udbud (SKI), som leverandør af mødefaciliteter til den offentlige sektor, med to af virksomhedens enheder: Bella Sky Conference & Event og Crowne Plaza Copenhagen Towers.

Bæredygtighed har spillet en væsentlig rolle i SKIs valg af leverandører. Kriterier som f.eks. Green Key certificering, reduktion af madspild, affaldssortering og andelen af økologiske madvarer, har stor betydning når mødeleverandører skal vælges, og her ligger BC Hospitality Group helt i top.

Rikke Lolk Fjeldsted, Director of Sales - Hotels & Conference Venues siger: ”Bæredygtighed og det gode værtskab er kendetegnende for alt hvad BC Hospitality Group står for, vi arbejder ud fra begrebet Responsible Hospitality, vores version af CSR. Det betyder helt konkret, at vi udover at levere den bedste service til vores gæster og kunder, også tager ansvar for hvordan vores forretning påvirker miljø og samfund.”

Crowne Plaza Copenhagen Towers er et af de fremmeste hoteller i landet når det kommer til netop bæredygtighed. Den grønne profil, og bæredygtige elementer, går igen i alle aspekter af hotellet, og energiforbruget er bl.a. 65% lavere end hos andre sammenlignelige hoteller.

Bella Sky Conference & Event er Danmarks største konferencecenter med 48 moderne og fleksible mødelokaler, som kan imødekomme alle ønsker og krav. Er behovet større kan Bella Center Copenhagens tilstødende haller og faciliteter nemt inddrages.

Rikke Lolk Fjeldsted tilføjer: ”Vi er meget glade for at være blandt SKIs mødeleverandører, og ser frem til endelig at åbne dørene for vores gæster igen, vi er klar til at yde vores bedste, og som altid levere topprofessionelle, trygge og indbydende konference- og møderammer.”

BC Hospitality Group er blandt Danmarks største og førende virksomheder indenfor hoteller, konferencer, events og hospitality. Den nye 14.000 kvadratmeter store multiarena, som åbner i løbet af 2021, er med til at cementere positionen.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.