BC Hospitality Group er klar med langsigtet for plan virksomheden og ser fremad.

Ovenpå nogle historisk udfordrende og svære måneder, siden coronakrisen for alvor slog igennem på vore breddegrader i marts, har BC Hospitality Group nu en langsigtet og fremtidssikret plan klar for virksomheden.

Ingen kan være i tvivl om hvor hårdt turismen er blevet ramt af coronakrisens konsekvenser, globalt og nationalt, med virksomhedslukninger, rejse- og forsamlingsrestriktioner og afskedigelser til følge. BC Hospitality Group er ikke gået ram forbi, og har gennem de seneste måneder arbejdet på an langsigtet plan, som skal sikre virksomhedens fremtid og så mange arbejdspladser som muligt.

Efter gode og konstruktive dialoger med virksomhedens udlejere og bank, er en samlet og langsigtet nu plan på plads. Det skaber ro og betyder, at BC Hospitality Group kan navigere sikkert igennem krisen nu, og frem til tiden på den anden side af coronakrisen.

Til trods for velvillighed og en god plan, ændrer det dog ikke på den kendsgerning at det har lange udsigter før turismen, og særligt den internationale erhvervs- og eventturisme, er kommet sig helt oven på krisen. En udvikling som desværre forværres af manglende genåbningsplaner. Dansk turisme tørster efter genopstartshjælp, og der er i skrivende stund ikke aftalt forlængelse af lønkompensationspakken ej heller udsigt til fleksibilitet via arbejdsdeling. En yderligere tilpasning af BC Hospitality Group er derfor uundgåelig.

Allan L. Agerholm, koncernchef og CEO i BC Hospitality Group A/S: ”Vi er overordentlig glade for den plan der er udarbejdet, det giver stabilitet og vi kan koncentrere os om at se fremad igen. Når det så er sagt, har det en pris at være i en branche, som udover at være ekstraordinært ramt af krisen, også er meget længe om at være oppe på fuld kraft igen.

Til trods for positive takter fra udlejere og bank, betyder det helt enkelt at vi, på den korte og mellemlange bane, har for mange kollegaer. Vi er derfor nødsaget til at tilpasse organisationen til den forventede situation, og må desværre tage afsked med cirka 75 gode kolleger ved udgangen af august måned.”

Optimistiske toner og nye tider

Selvom BC hospitality Group står foran afskedigelser, er optimismen for fremtiden intakt. Byggeriet af BC Hospitality Groups nye kongres- og multihal, skrider planmæssigt frem og Nordeuropas største kongreshal står færdig i april 2021.

”Der er masser af lys forude og vi har en godt fyldt ordrebog med store kongresser og events fra 2. kvartal 2021 og frem mod 2024/25. Så, vi er her stadig, og glæder os til at fylde huset igen når verden er klar. Samtidig vil vi fortsætte med at kigge på nye muligheder for nye forretningsområder og aktiviteter, da det er vores klare forventning at turismen vil vende tilbage til at sundt niveau på den anden side af coronakrisen. Så, samlet set har vi de optimistiske briller på, selvom det er meget udfordrende tider lige nu” afslutter Allan L. Agerholm.

BC Hospitality Group har i denne uge fremlagt årsregnskab for 2019 som viser en samlet omsætning for gruppens enheder i 2019* på kr. 1,062 mia., med et driftsoverskud for BC Hospitality Group på kr. 48,7 mio., som dog bliver til et samlet regnskabsmæssigt underskud på kr. 19,9 mio. efter renter og afskrivninger.

I alt 938,000 gæster lagde vejen forbi BC Hospitality Groups forretninger i 2019, hvoraf ca. 610,000 var hotelgæster. Virksomheden er samlet set i god stand og godt rustet til tiden der kommer.

*Incl. Crowne Plaza Copenhagen Towers som BCHG driver på en managementaftale.

Koncernchef og CEO - BC Hospitality Group A/S, Allan L. Agerholm, ala@bchg.dk - 50 60 44 00

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk - 81 88 48 43

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.