YouGov Denmark

BAUHAUS, SILVAN eller jem & fix?

Del

Hvilket dansk byggemarked kan danskerne bedst lide? Og hvem klarer sig bedst målt på kvalitet og værdi for pengene? Det har YouGov BrandIndex set nærmere på.

30% af den danske befolkning kan lide at lave gør-det-selv-projekter i deres fritid, ifølge segmenteringsværktøjet, YouGov Profiles, men hvilket byggemarked foretrækker de?

Pricerunner laver hvert år et pristjek på de danske byggemarkeder, hvor jem & fix i flere år er løbet med titlen som det billigste byggemarked. De fleste byggemarkeder kan dog meget mere end at sælge gør-det-selv udstyr. Service, rådgivning og hjælp til hjemtransport kan blandt andet være afgørende for både valg og tilfredshed med et byggemarked.

Bedste image blandt byggemarkeder

Målt på det overordnede image som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed, klarer BAUHAUS sig bedst med score på 24,3, mens andenpladsen går til SILVAN med en score på 20,6.

BAUHAUS og SILVAN distancerer sig således fra konkurrenterne, hvor jem & fix ligger på tredjepladsen med en score på 16,4. Til gengæld forbindes jem & fix med god værdi for pengene.

Byggemarkeder, som giver god værdi for pengene

Værdi for pengene findes ved, at man spørger respondenter, hvilke kæde, de vil sige tilbyder en ydelse, som er god i forhold til, hvad den koster, og hvilke som er dårlige i forhold til, hvad de koster. NetScoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Målt på værdi for pengene indtager jem & fix førstepladsen med en score på 22,7 et spadestik foran BAUHAUS, mens SILVAN må nøjes med tredjepladsen sammen med Harald Nyborg med en score på 17,6.

Og prisen har tydeligvis en afgørende betydning ved valg af byggemarked. Lavprisbyggemarkederne ryger nemlig også til top målt på købsovervejelse:

Overvejer at købe hos kæden

Flest danskerne (35,9%) overvejer at købe fra jem & fix, næste gang de skal købe varer fra et byggemarked, mens Harald Nyborg kommer på andenpladsen foran BAUHAUS med 29,5% i købsovervejelse.

Om undersøgelsen

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.

https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
Download
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
Download
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Al data er fra september 2018, hvor 370 personer 18+ er blevet interviewet.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst. 

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov. 

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum