Bauer Media

Bauer Media lancerer det engelske radiobrand Planet Rock i Danmark

Mediekoncernen fortsætter udvidelsen af radio på DAB+ med en dansk udgave af det succesfulde engelske rockformat, Planet Rock. Radioen går i luften fredag den 16. april

Efter et hårdt år, hvor radiolytningen i biler og på arbejdspladser er faldet i takt med stigende hjemmearbejde, er Danmark nu på vej tilbage til en mere normal hverdag.Derfor er timingen god til lanceringen af en ny radiostation:

Lytningen stiger igen og med DAB+ som standard i alle nye biler, forventer vi, at der kommer endnu mere digital lytning, siger adm. direktør Jim Receveur.

Planet Rock er et af Bauer Medias engelske radiobrands. Stationen er den største rockradio i England med over én million lyttere. Tilbage i 2013 lancerede Bauer Media, med stor succes, den lidt hårdere rockkanal, myROCK. Den samlede i sidste uge 160.000 danske rocklyttere iflg. Gallup:

Det viser at danskerne har en stolt rocktradition og med lanceringen af Planet Rock samler vi nu de helt store og efterspurgte klassikere fra 70’erne og frem til midten af 90’erne, fortæller Jim Receveur.

Alice Cooper er vært på programmet ”Nights With Alice Cooper” hver aften på Planet Rock. Desuden bliver Mike Tramp vært på den nye rockstation, hvor han skal lave programmet ”Planet Rock: The Tramp Way”.

Planet Rock kan høres på DAB+ i Storkøbenhavn og Østjylland, samt i Bauer Medias RadioPlay App og på radioplay.dk.

Bauer Media Group er en tyskejet mediekoncern med udgivelser på tv, radio og print i flere end 20 lande og er den største radiobroadcaster i Europa. I Danmark ejer Bauer Media landets største kommercielle radiostation NOVA, samt radiostationer som Radio 100, Pop FM, The Voice, Radio Soft og myROCK. Bauer Media har kontakt til flere end 2,5 mio danskere hver uge.

For yderligere info kontakt adm. direktør Jim Receveur på jr@bauermedia.dk.

Information om Bauer Media

Bauer Media
Mileparken 20A
2740 Skovlunde

Følg pressemeddelelser fra Bauer Media

Flere pressemeddelelser fra Bauer Media

Stor aften i Operaen med de største danske artister og særlig overraskelse til Lukas Graham ved NOVAs 15-års fødselsdagsgalla2.10.2023 05:17:38 CEST | Pressemeddelelse

NOVAs 15-års fødselsdagsgalla, afholdt i Den Kongelige Opera søndag den 1. oktober, blev en uforglemmelig aften for ikke mindst Lukas Graham. Udover en perlerække af optrædener fra Danmarks absolut største artister, blev aftenen ekstra mindeværdig, da Lukas Graham blev overrasket med prisen som den mest afspillede danske artist på NOVA gennem de sidste 15 år.