Bauer Media flytter Mix7, Radio Vinyl til DAB+ og åbner en helt ny station

Det har været et stramt år for mediebranchen, men Bauer Media Danmark har alligevel valgt at investere i tre musikradiostationer til national DAB+. Så fra 11. november kl. 11 kan danskerne lytte på Mix7, Radio Vinyl og Pop FM 80’er, når de tænder deres DAB-radio.

-Det er et helt rigtigt tidspunkt for os at udvide på DAB+. Lytningen stiger og med DAB+ som standard i alle nye biler, forventer vi, at der kommer endnu mere digital lytning, siger adm. direktør Jim Receveur.

Popstationen Mix7 er allerede på DAB+, men kun regionalt, det samme gælder Radio Vinyl, der spiller musik for alle med en sød tand for 60’er toner – men nu rykker de begge videre på national DAB.

-Mix7 klarer sig rigtigt pænt især i hovedstaden, og Radio Vinyl er kommet flot fra start og har potentiale til mere. Vi vil gerne servicere flere af både de yngre og de ældre lyttere, og derfor er det naturligt, at netop de to stationer får lov til at brede sig på et nationalt netværk, siger Receveur.

Jim Receveur er helt klar over, at netop lytterne på Radio Vinyl traditionelt ikke er interessante som kommerciel målgruppe. Men det forventer han kommer til at ændre sig, og så vil Radio Vinyl forhåbentligt være et veletableret brand.

Endelig åbner udvider Bauer Media også PopFM-brandet med en lillesøster. Pop FM 80’er bliver som navnet antyder en ny DAB+-station med ren 80’er musik.

-Der er en øget efterspørgsel på 80’er musik. Vi har allerede Pop Fm, der er afsender af meget musik fra den tid, men der er lyttere, som ikke kan få pastelfarver og skulderpuder nok. De får nu et ekstra tilbud, når vi udvider Pop FM-brandet med en DAB+-station, fortæller Jim Recevuer.

De tre stationer er klar til at tage imod lytterne på DAB+ fra den 11. november.

Bauer Media Group er en tyskejet mediekoncern med udgivelser på tv, radio og print i flere end 20 lande. I Danmark ejer Bauer Media landets seks største kommercielle radiostationer: NOVA, Radio 100, Pop FM, The Voice, Radio Soft og MyRock, og har kontakt til flere end 2,5 mio danskere hver uge.

For yderligere info kontakt adm. direktør Jim Receveur på jr@bauermedia.dk

For yderligere info kontakt adm. direktør Jim Receveur på jr@bauermedia.dk

Bauer Media står bag radiostationerne NOVA, The Voice, Radio 100, myROCK, Radio Soft og Pop FM samt den digitale platform RadioPlay (web og app). Med mere end 2 millioner lyttere hver uge er Bauer Media førende indenfor kommerciel radio i Danmark.