Bauer Media er nyt medlem af Danske Medier

Europas største kommercielle radiokoncern Bauer Media er nu en del af Danske Medier som nyt medlem af brancheorganisationen. En glædelig nyhed for mediebranchen lyder fra adm. direktør Mads Brandstrup.

Bauer Media, der ugentligt har ca. 2,7 mio. danske lyttere og bl.a. favner radiostationer som Nova, The Voice, Pop FM og Radio 100, bliver nu medlem af Danske Medier. Bauer Media bestræber sig på at være Danmarks førende og mest innovative mediehus indenfor audio. Derudover samarbejder koncernen med en række af de største lokale radiostationer ANR, Jysk Fynske Medier og Radio ABC. Bauer Media Group er et internationalt mediahus med hovedsæde i Hamborg og er aktiv i mange lande og på flere forskellige mediaplatforme, såsom print, radio, digital og TV.

I Storbritannien ejer Bauer Media Group de førende radiobrands – Kiss, Magic og Absolute Radio, og har derudover lokale brands, som udgør Bauer City Network. Derudover driver Bauer Media Group også radioforretning i Tyskland, Polen, Slovakiet, Irland, Portugal, samt i Sverige, Norge og Finland.

Det glæder adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, at Bauer Media har valgt at blive medlem:

"Som mediebranche står vi i en position med udfordringer både i forhold til techgiganter og digital og bæredygtig omstilling, ligesom vi står over for et længere udredningsarbejde på forskellige områder ovenpå en smal medieaftale, der desværre ikke bidrager til ro og tryghed om mediernes rammevilkår i fremtiden. Med Bauer Media som medlem af Danske Medier bliver foreningen en endnu stærkere stemme for private og uafhængige medier i Danmark, og det er der brug for. Derudover får vi en stor vidensbank på lydområdet og et styrket talerør for radiomedierne i branchen. Det gavner os alle, og vi ser frem til at få Bauer Media med som holdspiller for at fremme private mediers interesser," siger Mads Brandstrup.

Administrerende direktør i Bauer Media, Jim Receveur, ser også frem til nu at kunne spille ind i Danske Mediers interesseområder på vegne af lydbranchen:

"Som største mediekoncern indenfor radio i Europa har vi stor faglig indsigt og viden, vi kan bringe til bordet på vegne af en række store danske radiostationer. Vi er en international koncern med aktiviteter på tværs af Europa, fra Irland til Portugal. Derfor har vi et internationalt udsyn, og vi kan bruge vores samarbejdspartnere i andre lande til både sparring og til at løfte projekter såvel som politisk interessevaretagelse på tværs af landegrænser. Alt sammen noget, vi vil bidrage med som medlem i Danske Medier," lyder det fra Jim Receveur.