Danske Medier

Bauer Media er nyt medlem af Danske Medier

Del

Europas største kommercielle radiokoncern Bauer Media er nu en del af Danske Medier som nyt medlem af brancheorganisationen. En glædelig nyhed for mediebranchen lyder fra adm. direktør Mads Brandstrup.

Bauer Media, der ugentligt har ca. 2,7 mio. danske lyttere og bl.a. favner radiostationer som Nova, The Voice, Pop FM og Radio 100, bliver nu medlem af Danske Medier. Bauer Media bestræber sig på at være Danmarks førende og mest innovative mediehus indenfor audio. Derudover samarbejder koncernen med en række af de største lokale radiostationer ANR, Jysk Fynske Medier og Radio ABC. Bauer Media Group er et internationalt mediahus med hovedsæde i Hamborg og er aktiv i mange lande og på flere forskellige mediaplatforme, såsom print, radio, digital og TV.

I Storbritannien ejer Bauer Media Group de førende radiobrands – Kiss, Magic og Absolute Radio, og har derudover lokale brands, som udgør Bauer City Network. Derudover driver Bauer Media Group også radioforretning i Tyskland, Polen, Slovakiet, Irland, Portugal, samt i Sverige, Norge og Finland.

Det glæder adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, at Bauer Media har valgt at blive medlem:

"Som mediebranche står vi i en position med udfordringer både i forhold til techgiganter og digital og bæredygtig omstilling, ligesom vi står over for et længere udredningsarbejde på forskellige områder ovenpå en smal medieaftale, der desværre ikke bidrager til ro og tryghed om mediernes rammevilkår i fremtiden. Med Bauer Media som medlem af Danske Medier bliver foreningen en endnu stærkere stemme for private og uafhængige medier i Danmark, og det er der brug for. Derudover får vi en stor vidensbank på lydområdet og et styrket talerør for radiomedierne i branchen. Det gavner os alle, og vi ser frem til at få Bauer Media med som holdspiller for at fremme private mediers interesser," siger Mads Brandstrup.

Administrerende direktør i Bauer Media, Jim Receveur, ser også frem til nu at kunne spille ind i Danske Mediers interesseområder på vegne af lydbranchen:

"Som største mediekoncern indenfor radio i Europa har vi stor faglig indsigt og viden, vi kan bringe til bordet på vegne af en række store danske radiostationer. Vi er en international koncern med aktiviteter på tværs af Europa, fra Irland til Portugal. Derfor har vi et internationalt udsyn, og vi kan bruge vores samarbejdspartnere i andre lande til både sparring og til at løfte projekter såvel som politisk interessevaretagelse på tværs af landegrænser. Alt sammen noget, vi vil bidrage med som medlem i Danske Medier," lyder det fra Jim Receveur.

Information om Danske Medier

Danske Medier
Danske Medier
Kalkbrænderiløbskaj 4
2100 København Ø

+45 33 97 40 00http://www.danskemedier.dk/

Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.

Følg pressemeddelelser fra Danske Medier

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Medier

Mediebranche nedsætter arbejdsgruppe om opdatering af presseetiske regler ovenpå medieaftalen10.6.2022 11:21:19 CEST | Pressemeddelelse

Danske Medier, Dansk Journalistforbund, DR og TV2 igangsætter nu en arbejdsgruppe, der skal se med friske øjne på de presseetiske regler. Arbejdet sættes i gang på baggrund af medieaftalen, der lægger op til et bredere eftersyn af mediernes ansvar. Arbejdsgruppen, som de fire parter sætter i gang, skal bidrage til det politiske udvalgsarbejde på området.

Medieaftalen byder på positive tiltag, men smalt forlig viser samtidig behov for fortsat at sikre frie og uafhængige danske medier21.5.2022 12:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Dagens medieaftale indebærer et kærkomment løft af lokale og regionale medier og sætter gode ambitioner for en fortsat hård linje over for techgiganterne. Danske Medier har hele vejen igennem kæmpet for en bred aftale, der skulle sikre ro og tryghed om private mediers rammevilkår, og det er en stor skuffelse, at det ikke er lykkedes.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum