BASALT løfter sløret for mest solgte varer: Især én vare overrasker

Da danskerne for nogle uger siden første gang stiftede bekendtskab med Salling Groups nye kæde BASALT, var det med et løfte om, at de kan handle de mest basale varer i butikken.
Nu er der gået tilpas lang tid til, at man kan se, hvad kunderne især er glade for at handle i byens nye butik. Og her er der især én vare, der er overraskende - nemlig madolie, som faktisk placerer sig på de to øverste pladser på top 5-listen over mest populære varer, fortæller kædechef i BASALT, Henrik Nielsen.
“Vi var godt klar over, at madolie ville være populært, men ikke at det var så populært. Vi vidste, at de basale varer som toiletpapir og tomater på dåse ville være blandt kundernes favoritter, men ikke at madolie ville ligge helt i toppen, for det er ikke normalt den vare, vi sælger mest af,” siger Henrik Nielsen.
I øvrigt er det ikke kun madolie, bananer og dåsetomater, der er populære: BASALT har siden åbningen oplevet rigtigt mange kunder også i weekenden, hvorfor åbningstiden nu bliver udvidet, så der nu også lørdag og søndag er åbent 8-19
BASALTS top 5-varer:
1: Rapsolie
2: Solsikkeolie
3: Bananer
4: Toiletpapir
5: Dåsetomater
BASALT holder åbent alle ugens dage 8-19.
Den første BASALT åbnede på Amager 11. oktober, 12. oktober åbnede kæden i Viby ved Aarhus og i Helsingør.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum