Zizzi

Ball Group lancerer nyt plus size-brand med fokus på detaljer og outfits

Del
Den danske modekoncern Ball Group lancerer nu et nyt plus size-brand, der henvender sig til stilsikre forbrugere, som ønsker mange detaljer. Brancheekspert ser stort uudnyttet potentiale for design inden for plus size.
Det nye plus size-brand ZAY er målrettet de stilbevidste kvinder, der går efter et detaljerigt bohemeudtryk.  Foto: PR.
Det nye plus size-brand ZAY er målrettet de stilbevidste kvinder, der går efter et detaljerigt bohemeudtryk. Foto: PR.

Markedet for plus size fashion er i støt vækst, og brancheforeningen Dansk Mode og Textil oplever en markant efterspørgsel på design blandt plus size-segmentet. Med et nyt brand, ZAY, der er målrettet den stilsikre og modebevidste forbruger, der ønsker et feminint design med bohemedetaljer, får kunderne nu et større udvalg af plus size-styles.

– Kvinderne i dag søger inspiration til både hverdag og fest, og vi oplever, at mange efterspørger varer med flere detaljer som for eksempel broderi og blonder. Den nye kollektion fra ZAY er opbygget ud fra outfits og stylingmuligheder, som inspirerer den stilsikre kunde. Vi arbejder med en feminin bohemestil, der ikke følger de gængse trends, men især henvender sig til de stilsikre, modebevidste plus size-kvinder, siger Mette Würtz Nielsen, Head of Product & Buying ved Ball Group, som foruden ZAY også står bag det veletablerede plus size-brand Zizzi.

Uudnyttet potentiale

Dansk Mode & Textil repræsenterer mere end 375 aktører inden for mode- og tøjindustrien. Ifølge brancheorganisationen kan plus size-segmentet ikke vælge frit blandt det gode design, fordi mange af de traditionelle mode-brands holder sig ude af dette marked.

– Mange af de mærker, som laver lækkert design, sælger simpelthen ikke til plus size-markedet. Så når ZAY lancerer et stilsikkert og feminint bohemelook, så rammer man en hidtil overset målgruppe i ind- og udland, der higer efter stilrent design, som ikke ’bare’ er for alle, forklarer Michael Hillmose, der er international chef hos Dansk Mode & Textil.

Vækst i plus size

Ifølge en kortlægning fra revisionsvirksomheden PwC gennemgår det britiske plus size-marked i øjeblikket en stabil vækst, der med en forventet stigning på 2,9 procent om året frem mod 2022 ser ud til at fortsætte.

– Plus size-markedet er i stor vækst på verdensplan. I Danmark er der også kommet flere store aktører til gennem de seneste år, hvilket vidner om, at markedet bliver større og større, siger Michael Hillmose.

Nøgleord

Kontakter

Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk

Billeder

Det nye plus size-brand ZAY er målrettet de stilbevidste kvinder, der går efter et detaljerigt bohemeudtryk.  Foto: PR.
Det nye plus size-brand ZAY er målrettet de stilbevidste kvinder, der går efter et detaljerigt bohemeudtryk. Foto: PR.
Download
Plus size-segmentet er vokset betydeligt gennem de seneste år, og de danske plus size-kvinder vil ikke længere nøjes med basisdesign. Foto: PR.
Plus size-segmentet er vokset betydeligt gennem de seneste år, og de danske plus size-kvinder vil ikke længere nøjes med basisdesign. Foto: PR.
Download
ZAY er bohemedesign med mange detaljer og henvender sig til den stilsikre og modebevidste forbruger. Foto: PR.
ZAY er bohemedesign med mange detaljer og henvender sig til den stilsikre og modebevidste forbruger. Foto: PR.
Download
Ifølge brancheforeningen Dansk Mode & Textil er der et stort potentiale i lækkert design til plus size-segmentet. Foto: PR.
Ifølge brancheforeningen Dansk Mode & Textil er der et stort potentiale i lækkert design til plus size-segmentet. Foto: PR.
Download

Links

Information om Zizzi

Zizzi
Zizzi
Kløvermarken 29
7190 Billund

70 30 14 16http://www.zizzi.dk

ZAY er et nyt plus size-brand, der henvender sig til den stilbevidste kvinde i størrelse 38-56. ZAY lanceres af Ball Group, der også står bag plus size-brandet Zizzi, Active og swim. Zay bliver lanceret i 6 lande.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye