Baghjul til jetmotor med ny støvsuger til bilen

Du har sikkert prøvet det masser af gange: enten er ledningen for kort, når du skal støvsuge bilen, eller også løber den ledningsfrie støvsuger tør for strøm, inden du er nået til måtte nummer to… Den nye Dyson V11 har derimod op til 60 minutters køretid og giver selv jetmotorer baghjul. Det gør det nemt at komme helt i bund med vinterens skidt og snavs i bilen.

Dyson V11 er den foreløbige kulmination på mere end 10 års udviklingsarbejde med Dysons digitale motor. Bag den nye model står mere end 315 ingeniører, som tilsammen har udviklet 32.500 unikke dele til støvsugeren. Resultatet er en fleksibel og særdeles kraftig støvsuger, der ikke kun holder boligen, men også den firehjulede effektivt ren.

Støvsugeren har et smart, gennemtænkt design og kan med få klik omdannes til en håndstøvsuger med en sugeevne, der langt overgår konventionelle håndstøvsugere.

Hjertet i støvsugeren er en digital motor, som roterer med 125.000 omdrejninger i minuttet– en jetmotor roterer med ”blot” 17.000 omdrejninger i minuttet. Motorens sugekraft gør effektivt kål på jord, småsten og hundehår og fjerner 99,97 pct. af alle støvpartikler, herunder også allergener og røg. De forskellige mundstykker gør det desuden nemt at komme rundt i selv de mindste kroge.

Støvsugeren kører på et genopladeligt batteri, der er Dysons hidtil kraftigste. Køretiden er op til 60 minutter uden tab af sugeevne.

Dyson V11 findes i to varianter. Se mere på www.dyson.dk.

Jacob Lange
Lange PR – Public Relations & Kommunikation
Nordvestvej 31, DK-9000 Aalborg
M: jacob@langepr.dk
W: www.langepr.dk

• Dyson har lige nu fem produktkategorier: støvsugere med og uden ledning; luftrensere; Dyson Supersonic hårtørrere, hårstyleren Dyson AirWrap, håndtørrere og lamper. I 2017 afslørede Dyson, at virksomheden har været i gang med at udvikle en elbil i Malmesbury, UK, de seneste tre år.
  • Dyson har igangsat et investeringsprogram på 2,5 milliarder pund og har 4.450 ingeniører og videnskabsfolk ansat, hvoraf halvdelen har base i England.
  • Dyson har investeret i nye teknologifabrikker i Singapore, Shanghai og England. Alene i Singapore har Dyson investeret 330 millioner pund i en ny R&D-enhed med avancerede produktionsfaciliteter. I Dysons enhed for udviklingen af den kommende elbil er der foreløbigt ansat 400 medarbejdere i en state-of-the-art-bygning på Hullavington Airfield, et 750 hektar stort område, som er Dysons anden R&D-campus i England.