Plantorama

Bagermester er ny centerchef i Plantorama i Tilst: ”For godt til at være sandt”

Den tidligere bagermester Benny Kristensen troede ikke sine egne ører, da han først hørte om værdierne og arbejdsgangen hos Plantorama. Det blev et klokkeklart ja til stillingen som centerchef for et nyt center i Tilst.
Den tidligere bagermester Benny Kristensen bliver centerchef i det nye Plantoramacenter i Tilst ved Aarhus. Foto: PR.

Fra mel, æltning og bagning til planter, dyr og grønne fingre. Til foråret indtager den gamle bagermester Benny Kristensen stillingen som centerchef i det nye Plantoramacenter i den aarhusianske forstad Tilst. Forinden var dejskraberen lagt på hylden til fordel for en karriere i detailhandlen, blandt andet i Føtex og XL-BYG, men han har nu fundet sin plads på den rette hylde i det nye plantecenter.

– Jeg bevægede mig væk fra bagerfaget, fordi jeg syntes, at salg var sjovere. Her fandt jeg ud af, at butiksdrift er lige mig. Med jobbet som centerchef i Plantorama Tilst føler jeg, at jeg for alvor har fundet hjem. Jeg kan spejle mig i kædens værdier og måde at gøre tingene på, og det har jeg ikke oplevet andre steder, siger Benny Kristensen.

Værdierne, som passer godt til Benny Kristensens tankegang, er Plantoramas fokus på kvalitet og oplevelse. Noget han ikke kan genkende fra tidligere i sit arbejdsliv, hvor det i højere grad har handlet om at sælge flest varer.

– Plantoramas arbejde med salg, kvalitet og oplevelse var udslagsgivende for, at jeg takkede ja til jobbet. De går ikke på kompromis med kundens oplevelse, og jeg er topmotiveret til at fortsætte ned ad den gode sti, som Plantorama befinder sig på, siger han.

Kontrol er fyord

Havecenterkædens prioritering af kvalitet har ikke alene været afgørende for, at Benny Kristensen til foråret påtager sig rollen som centerchef. Måden, medarbejderne håndteres på i Plantorama, har også været central.

– Da jeg hørte om deres gode trivselsmålinger, og hvordan de værner om deres medarbejdere, lød det for godt til at være sandt. Men da jeg ringede til mine kommende kollegaer, bekræftede de det. Det lød helt befriende, fortæller Benny Kristensen.

Den gode medarbejdertrivsel skal også skinne igennem i Tilst, og det vil centerchefen opnå ved at give sine medarbejdere stor frihed i deres arbejde, hvilket der er rig mulighed for hos Plantorama. Her er kontrol et fyord, og de fleste beslutninger er decentraliseret.

– I centeret i Tilst er det lederteamet, som i fællesskab kommer til at træffe beslutningerne, og jeg vil bestræbe mig på at være en nærværende og opmærksom chef, der har forståelse for de forskellige behov blandt mine medarbejdere. En deltidsansat og en afdelingsleder udfører begge en afgørende rolle, og jeg vil forsøge at give dem indsigt i, hvordan deres opgaver giver mening i det større billede, siger Benny Kristensen.

Fakta om Benny Kristensen

1985-1988 Uddannet bager i Kvickly Tønder.

1988-1994 Bagersvend.

1994-2003 Bagermester Kvickly Veri, Føtex Storcenter Nord og Bilka Tilst.

2003-2013 Afdelingsleder Føtex og Bilka.

2013-2020 Butikschef XL-BYG Hadsten

Privat

Benny Kristensen bor til daglig i Hinnerup med sin kone, Ane, og deres tre børn og en hund. I fritiden spiller han oldboys fodbold og cykler – gerne til og fra arbejde.

Benny Kristensen
Centerchef, Plantorama Tilst
bekr@plantorama.dk

Billeder

Download
Det er vigtigt for den nye centerchef, at den gode medarbejdertrivsel skinner igennem i Plantorama i Tilst. Foto: PR.
Download
Benny Kristensen ser frem til at efterleve Plantoramas fokus på kvalitet og oplevelse. Foto: PR.

Information om Plantorama

Plantorama

Plantorama er – med 11 store centre fordelt over hele landet – Danmarks største kæde af have- og dyrecentre. Centrene byder på oplevelser og inspiration for hele familien. www.plantorama.dk

Følg pressemeddelelser fra Plantorama