Baby på vej! Forbered dig uden at gå fallit

At få en baby kommer med en særlig pris. I gennemsnit kan børneudgifterne komme op på 18.000 - 33 000 kr om året, blot for de daglige ting. WalletForm kiggede på, hvordan du smart kan planlægge din økonomi og blive klar til det nyfødte barn.

Foto: Shutterstock

I en ny undersøgelse undersøgte WalletForm børneudgifterne hos alle nybagte forældre. Udover de gennemsnitlige årlige udgifter på 18.000 - 33.000 kr. står nye forældre overfor engangs udgifter, der kan være helt op til 25.000 kr. WalletForm undersøgte, hvordan alle nybagte forældre kan spare penge. Her er de 3 bedste tips:

Tag alle de gratis gaver du kan få

Hvis du venter en baby, vil mange virksomheder tilbyde dig forskellige baby sæt med prøver af deres produkter. På denne måde forsøger de at erhverve sig nye kunder, selv før barnet er født. Disse pakker indeholder forskellige baby produkter, der er nødvendige. Ved at bestille disse gratis sæt får du ikke kun gavn af at få nogle baby produkter gratis, men du vil også teste forskellige produkter for at se om du vil købe dem i fremtiden.

Sælg gammelt babytøj til for at få råd til nyt

Alle babyer vokser hurtigt. Derfor vil alle forældre opleve at have tøj eller ting, der ser ud til at de næsten ikke er brugt, men barnet er allerede vokset ud af det. Mange forældre finder sig i samme eller lignende situation hver dag. Du kan indfri nogle penge, du har investeret i dit barns tøj og udstyr, som barnet er vokset ud af ved at sælge dem til andre mennesker, der har mindre børn. Brug også den samme teknik til at købe nyt tøj og udstyr til dit barn.

Køb ikke alt, hvad du ser

Hvis du skal have dit første barn, og du ikke har mange mennesker omkring, der er erfarne på det område, kan du føle dig udsat for mange baby-gadgets, som du sandsynligvis aldrig har set eller hørt om før. Mange bliver skræmt hurtigt og køber en masse ting, der ikke er afgørende. Selvom de ikke er dyre, løber alle de små ting op i et større pris. Derfor bør du altid lave en liste over, hvad du skal købe og undgå impulskøb.

Leder du efter flere nyttige tips?

Besøg WalletForm og læs hele historien.

Foto: Shutterstock

God form og sund på budget 201918.4.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

At være i form og sund er et af folks hovedprioriteter. På årsbasis bruges hundredvis af millioner euro på fitness medlemskort, der aldrig bruges. WalletForm har for nylig lavet en undersøgelse og undersøgt hvordan folk kan spare penge på dyre fitness medlemskaber og personlige trænere og stadig komme i form. Undersøgelsesresultaterne viser, at hvis du har den rette tilgang til det, kan du faktisk komme i form uden at bruge nogle penge.

Kvinder tjener i gennemsnit 22 procent mindre end mænd11.4.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Da økonomisk ligestilling mellem mænd og kvinder er et konstant debatteret emne, har WalletForm for nylig foretaget en undersøgelse, der undersøger mænd og kvinders økonomiske lighed og ulighed i de danske kommuner, baseret på en undersøgelse, der tidligere blev udført af Mikonomi.dk. Undersøgelsesresultaterne viser, at en kvinde i Danmark i gennemsnit tjener næsten 22 procent mindre end den gennemsnitlige mand.