BAAL tager på "The Quiet Session" turné til april

BAAL – THE QUIET SESSION

Feat. LiveStrings

Baal har de seneste 25 år skabt sig et ry som et af landets bedste livebands med højenergisk rockmusik båret frem af den gode melodi og frontmand Bjørn Fjæstads uforlignelige vokal.

Men Baal har også gennem årene dyrket et gennemsigtigt, afdæmpet og mere håndholdt udtryk – oftest brugt flittigt i forbindelse med bandets mange teater-kompositioner og med små afstikkere på bandets egne albums gennem årene.

Lysten til at gå linen ud i dette lydunivers er blevet større med tiden og derfor tog bandet i studiet med den fantastiske strygekvartet LiveStrings for at indspille nyt materiale og genindspille nogle af de smukkeste sange fra de sidste 25 år i et nøgent, ærligt og mere akustisk univers med fokus på det allermest væsentlige: Melodien og den smukke vokal.

“The Quiet Session” er på mange måder en modpol til bandets tidligere udgivelser. Det er et modent band i en mere neddæmpet, eftertænksom udgave – indspillet live & umiddelbart – iklædt Christoffer Møllers smagfulde stryger-arrangementer og perfekt doseret af LiveStrings.
Det er Baal i det allersmukkeste hjørne med melodier, du ikke kan ryste af dig – og med en af landets allerbedste mandlige vokaler i front.

“The Quiet Session” er den perfekte ledsager til de lange, lyse nætter eller mørke vinterdage. Til dovne søndage eller nedtrapning efter lange hverdage. Det er musik til eftertanke, fordybelse, ro & nærvær.

Til alle koncerter medbringer Baal LiveStrings, som har spillet lignende koncerter med en lang række af de største danske kunstnere som bl.a. Lukas Graham, Søren Huss og MØ samt ingen ringere end Eminem og Kanye West ved deres koncerter på Orange Scene under Roskilde Festival.

Vi garanterer neddæmpede, anderledes, uforglemmelige, gåsehudsfremkaldende og unikke aftener.

19.04 HORSENS NY TEATER. Horsens
20.04 POSTEN. Odense
21.04 MUSIKHUSET AARHUS. Aarhus
27.04 TAASTRUP TEATER & MUSIKHUS. Taastrup
28.04 MUSIKKENS HUS. Aalborg
29.04 GALAKSEN. Værløse
30.04 DR KONCERTHUSET. København

Billetsalget starter mandag 8. november kl. 10.00 via spillestedernes respektive platforme.

Psyched Up Janis er tilbage og spiller 14 koncerter i hele landet3.12.2021 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

PSYCHED UP JANIS // FORÅR 2022 Psyched Up Janis er tilbage og spiller til foråret 14 koncerter i hele landet. Sammen med Dizzy Mizz Lizzy og Bersærk tager de på Arena-tour i fem af landets største byer. Derudover spiller Psyched Up Janis ni koncerter i resten af landet. ”Vi har altid elsket, at spille live i Psyched Up”… udtaler forsanger og guitarist Sune Wagner. Bassist Jakob Jørgensen uddyber: ”Vi spillede utrolig mange koncerter i sin tid, og vi er mere spændte end nogensinde på den kommende tour”. I forbindelse med turnéen udgiver bandet intet mindre end tre vinyler: ”The Noisy Album” indeholder en optagelse af en livekoncert med Psyched Up Janis på det legendariske spillested CBGB’s i New York City i 1994. ”Swell Demos” består af demo-versioner af numrene fra bandets debutalbum ”Swell”. Sangene er spillet med en anden nerve og intensitet og andre guitarsoloer end på den oprindelige udgivelse fra 1994. Derudover udgives ”The Clean Sweep”, hvor de gamle EP’er er samlet på ét dobbel

Kira and the Kindred Spirits genoplives i anledning af 20 års jubilæum for debut!29.11.2021 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Kira & The Kindred Spirits - 20-års jubilæum - RUST, 2. Juni 2022 Kira and the Kindred Spirits genoplives i anledning af 20 års jubilæum for debut! "Vi spillede vores debut koncert på Rust tilbage i 2002, kort tid efter Happiness saves lives blev sendt på gaden. Det var en stor aften, hvor alt var på spil for vores dugfriske orkester. Derfor bliver det særligt nostalgisk for os at vende tilbage til Rust med en fejring af 20 året for vores debutplade, som opvarmning til vores jubilæumsturné". I anledning af 20 året for Kira and the Kindred Spirits debut plade “Happiness saves lives”, har bandet besluttet sig for at samles igen og tage på landevejen og gamle fans kan glæde sig til at høre de bedste sange fra ovennævnte plade, samt de 2 øvrige udgivelser bandet nåede at lave inden de gik hver til sit i 2007. Kira and the kindred spirits nåede at spille over 450 koncerter i ind og udland i de 6 år bandet var aktive og var kendt som et af de stærkeste live bands i DK i deres tid og høstede