ATP har ansat underdirektør til ny myndighed for seniorpension

ATP har ansat Christine Schmitz som underdirektør til at lede den nye myndighed, der fra 1. januar 2021 skal tilkende seniorpension.

ATP har ansat Christine Schmitz som underdirektør til at lede den nye, centrale myndighed, Seniorpension. Myndigheden skal fra 1. januar 2021 stå for tilkendelse af Seniorpension.

Christine Schmitz er 43 år og uddannet cand.polit. Hun kommer fra en stilling som partner i Deloitte Consulting, hvor hun har haft ansvar for opgaver for stat og kommuner på især beskæftigelsesområdet.

”Jeg glæder mig over, at vi får Christine Schmitz med ombord. Christine har i mere end 10 år beskæftiget sig med udsatte grupper på arbejdsmarkedet. Jeg er overbevist om, at hun med sine lederevner og høje faglighed er den rigtige i spidsen for den her komplekse opgave, som skal løftes med høj kvalitet”, siger koncerndirektør Carsten Bodal, ATP.

Christine Schmitz siger selv om den nye udfordring:

”Med administration af Seniorpension skal ATP løse en ny, vigtig samfundsopgave med stor betydning for en særlig gruppe af nedslidte mennesker. Jeg er glad og stolt over at skulle være en del af ATP-koncernen – og især over, at jeg skal medvirke til at skabe en ny myndighed, der indfrier de politiske ambitioner, og hvor både borgere, kommuner og øvrige samarbejdsparter oplever sig godt betjent.”

Christine Schmitz tiltræder i ATP den 15. august

FAKTA

Forligspartierne bag aftalen om seniorpension blev i 2019 enige om, at en ny selvstændig myndighed under ATP-koncernen skal administrere Seniorpension fra 1. januar 2021. Dette for at sikre en ensartet tilkendelse af seniorpension på tværs af landet.

Seniorpension trådte i kraft den 1. januar 2020 og administreres af kommunerne indtil årets udgang, hvorefter opgaven overgår til den nye myndighed under ATP.

Ordningen sigter på borgere, der på grund af nedslidning har brug for at kunne gå på pension tidligere end andre.

Læs mere om den politiske beslutning: https://bm.dk/nyheder-presse/pressemeddelelser/2019/12/ny-myndighed-under-atp-skal-administrere-seniorpension/

Pressechef Mette Beck, ATP, 29879727 og meb@atp.dk