ATP Ejendomme og PropTech Denmark kobler erfaren ejendomsejer med tech-iværksættere

ATP Ejendomme er trådt ind som partner i den nystartede medlemsorganisation PropTech Denmark og er dermed blandt de stiftende medlemmer. Partnerskabet er et led i ATP Ejendommes strategi om at medvirke til udviklingen af ny teknologi, nye samarbejdsformer og forretningsmodeller i ejendomsbranchen.

Erfarne kræfter, der kobles med idérige iværksættere. Det er kernen i et nyt partnerskab mellem ATP Ejendomme og den nystartede medlemsorganisation PropTech Denmark, der er sat i verden for at styrke samarbejdet mellem etablerede virksomheder og iværksættere i ejendomsbranchen.

For i takt med at branchen i stigende grad efterspørger digitale teknologier og skræddersyede løsninger, er det områder som bæredygtighed, nye værktøjer til styring af byggeprocesser og digitaliserede kontorfællesskaber, et sådant samarbejde kan bidrage med.

”Som partner i PropTech Denmark kan vi suge ny viden og inspiration til os både fra etablerede virksomheder og iværksættere. Samtidig er vi med til at styrke den store underskov af nye og innovative virksomheder, som udvikler løsninger til ejendomsbranchen med potentiale til at gøre processerne både smartere, hurtigere og billigere via digitalisering. Det er både hjælp til selvhjælp og en vigtig samfundsopgave,” siger ATP Ejendommes chef for ESG, Peter Hebin Bruun.

Med det nye partnerskab er ATP Ejendomme blandt PropTech Denmarks i alt 77 stiftende medlemmer.

”Vi er rigtig glade for, at ATP Ejendomme er indtrådt som partner i PropTech Denmark. ATP Ejendomme er en stor spiller og har en betydningsfuld rolle i ejendomsbranchen og kan derfor være med til både at præge og sætte skub i udviklingen,” siger administrerende direktør hos PropTech Denmark, Nadim Stub.

Foruden at dele viden sikrer partnerskabet også, at de samarbejdende virksomheder kommer helt tæt på branchen gennem seminarer og konferencer.

”For at være relevant på den lange bane og fastholde ATP Ejendomme som en ansvarlig ejendomsejer kræver det, at vi konstant er nysgerrige og arbejder på at finde løsninger, der kan sikre en langsigtet værdi i vores portefølje. Det gør vi blandt andet ved at sparre og videndele om bæredygtighed, fremtidens lejemål og fleksible servicekoncepter til glæde for vores kunder,” siger Peter Hebin Bruun.

PropTech Denmark er en innovationshub, hvis formål er at skabe fokus på de teknologiske muligheder inden for ejendomsmarkedet og bygge bro mellem iværksættere, innovationsprojekter og etablerede virksomheder i ejendomsbranchen.

Maria Lindeberg, seniorpresserådgiver, lin@atp.dk, tlf. + 45 24 99 84 55

Information om ATP Ejendomme

Hos ATP Ejendomme brænder vi for at skabe de helt rigtige rammer om din virksomhed. Så du kan have dit fulde fokus på dine kunder, medarbejdere og forretning.

Vi ejer, drifter og udvikler nogle af de smukkeste ejendomme i Danmark. For os handler det om meget mere end bare mursten og beliggenhed. Det handler nemlig om at skabe rum til mennesker, ideer og den tid, vi lever i. Verden omkring os forandrer sig konstant og kræver, at vi hele tiden er nysgerrige og arbejder for at finde løsninger, der kan være med til at løfte dig ind i fremtiden. Så det gør vi – om det gælder et fullservice kontorfællesskab, et nytænkende spisested eller et ikonisk domicil. Og vi stiller alle vores kompetencer til rådighed for dig i én sammenhængende løsning – du får den fulde pakke, mens vi tager det fulde ansvar. Det ligger i vores DNA at skabe værdi. For dig som kunde, for din forretning, og i sidste ende for os alle sammen. For ATP Ejendomme er, som en del af ATP-familien, ejet af danskerne, og med det følger et særligt ansvar. Vores forretning skal ikke alene give plus på danskernes pensionskonto, vi skal også bidrage positivt til det samfund, vi er en del af. Derfor er vi med til at sætte nye standarder for bæredygtighed og for det gode arbejdsmiljø. På den måde investerer vi ikke bare i ejendomme. Vi investerer i kommende generationer.