Astralis-træner vinder stor pris ved årets største Game Award Show

Natten til fredag løb Game Awards af stablen fra tre studier i Los Angeles, London og Tokyo. Folk fra hele verden så med da årets største spiltitler og personer i gamingindustrien modtog deres priser. Navne som Brie Larson, Keanu Reeves, Tom Holland og Christopher Nolan gæstede showet, hvor træneren for Astralis Counter-Strike Danny 'zonic' Sørensen vandt i kategorien "Esports Coach" mod store navne som G2s Fabian 'Grabbz' Lohmann og Lee 'Zefa' Jae-Min fra T1.

Danny 'zonic' Sørensen:

- Game Awards er den mest prestigefyldte i gamingindustrien og bare det at blive nævnt ved siden af de største titler og events i verden er surrealistisk. Prisen kommer på et tidspunkt hvor vi som hold og organisationen har været i gennem en del, ligesom resten af verden. Men at få denne anerkendelse i 2020 betyder meget.

- Vi har introduceret en ny måde at spille spillet på, en større trup, har haft spillere på orlov og gjort stort set alting hjemmefra under pandemien. Men holdet er aldrig bukket under. Vi er forblevet på toppen og vundet tre turneringer. Det er en kæmpe præstation af spillerne og organisationen. Æren går til alle på holdet, der har kæmpet så hårdt for det her, men også folkene omkring os der har knoklet hele året.

- Vi har vundet en masse med Astralis, men føler mig stadig ydmyg, når jeg overrækkes en pris som denne. Alt jeg kan sige er tak til dem, der har stemt på mig. Jeg går ud fra mange af dem er de samme som hepper på os gennem sejrer og nederlag, og uden de mennesker ville alt det vi gør være meningsløst.

- Nu er det tid til at bevise, at vi er denne pris værdig. Og der er vel ingen bedre måde at gøre det på end at slå vinderen af "Årets Esportshold", G2, senere i BLAST Premier. Vi kan snakke til folks ører falder af, men det er på serveren vi beviser, hvem de rigtige vindere er.

Den prisbelønnede træner og Counter-Strike holdet er i ilden mod G2 Esports ved BLAST Premier i dag, d. 11 december, kl 16:00.

Næste generation klar: Astralis’ talenter står på spring16.12.2020 10:31:51 CETPressemeddelelse

I midt november annoncerede Astralis Group en strategisk investering i talentudvikling under navnet Astralis Talent. Baseret på en sund, balanceret, professionel tilgang til præstationsoptimering er Astralis Talent udviklet for at skabe en stærk intern rekrutteringsplatform og sparringspartner for A-holdene, samt at styrke udviklingen af unge talenter i Counter-Strike og League of Legends. I dag kan Astralis Talent så offentliggøre de to første talent-trupper, som allerede fra januar vil deltage i danske, regionale og stærke internationale talent-turneringer.

The next generation of Astralis talents announced16.12.2020 10:30:57 CETPress release

In mid-November, Astralis Group announced a strategic investment in Astralis Talent. Founded on a healthy, balanced, and professional approach for performance optimization, Astralis Talent is developed to create an internal recruitment platform and sparring for the Counter-Strike and League of Legends A-teams and to ultimately form new top players. Today, Astralis Talent can reveal the two first talent rosters. Starting January, the teams will participate in relevant Danish, regional, and international tournaments.