Astralis-træner nomineret til stor pris

I et år med store udfordringer og et helt nyt set-up med flere spillere og andre tiltag, indført for at skabe et sundere miljø omkring holdet, er Danny "zonic" Sørensen nomineret som "Best Coach of 2020" på tværs af alle esports-titler og hold. Det sker til de årlige "The Game Awards", som bliver streamet fra London d. 10. december.

Zonic selv er både overrasket og glad over nomineringen, som han dedikerer til spillerne og folkene omkring holdet.

- Vi har ikke vundet det vi gerne ville i år, men til gengæld har vi arbejdet hårdt på de indre linjer for at få et nyt set-up med flere spillere i truppen til at fungere. Vi er kommet langt, men har stadig masser at arbejde med og ting vi skal forbedre, så på den baggrund er det stort at blive nomineret igen, lægger Astralis-træneren ud.

- Corona og nedlukninger har betydet svære og anderledes tider for alle, men vi er så heldige at vi kan spille videre og stadig træne og deltage i de store turneringer online. Det er dog ikke helt det samme som live-turneringerne hvor man er sammen med holdet, og der stilles helt sikkert større krav til både spillere og trænere i øjeblikket. Jeg må dog sige at holdet har tacklet situationen virkelig godt under omstændighederne, og det er i høj grad lige så meget spillerne og folkene omkring os, der fortjener den her nomination, lyder det fra "zonic", som selvfølgelig gerne vil vinde prisen, men stadig hellere vil vinde "de rigtige" pokaler.

- Jeg ved ikke, om jeg vinder den titel i år, men bare det, at folk ser alt det arbejde vi lægger i det her betyder rigtig meget for mig og for os. Allerhelst vil jeg og spillerne dog vinde nogle flere titler inden året slutter, så vi kan runde godt af og få et godt afsæt til 2021, hvor der venter flere spændende udfordringer og turneringer, slår træneren fast.

Eneste Counter-Strike træner

Danny "zonic" Sørensen er som eneste træner i Counter-Strike nomineret til årets træner. Han er nomineret sammen med med:

Fabian "grabbz" Lohmann, G2 (League of Legends)

Dae-Hee "crusty" Park, San Fransisco Shock (OverWatch)

Lee "Zefa" Jae-Min, T1 (League of Legends)

Raymond "Rambo" Lussier, Dallas Empire (Call of Duty)

Afstemningen foregår online via The Game Awards' hjemmeside.

Astralis Counter-Strike spiller torsdag aften kl. 18:30 kvartfinale i IEM Beijing. Modstanderen er NaVi med verdens bedste spiller, "s1mple", på holdet.