Astralis' seksmandstrup vandt DreamHack Masters - klar til danske BLAST!

Da Astralis' Counter-Strike hold i weekenden triumferede i DreamHack Masters Winter var det første gang holdet udnyttede den større trup og, ganske utraditionelt i Counter-Strike, benyttede sig af udskiftninger undervejs. Lucas 'Bubzkji' Andersen blev skiftet ind to gange under turneringen: Èn gang mod Furia i semifinalen og anden gang mod Mousesports i finalen. Han vandt begge maps med holdet.

Efter turneringen kunne Bubzkji så kaste noget lys på, hvordan udskiftningerne fungerer:

- Det var fantastisk at være en del af holdet under en turneringssejr. Jeg har brugt meget tid på at gøre mig klar og forberede mig til at spille på "Astralis-måden", og jeg føler mig klar til at bidrage, hvor der er brug for det, fortæller den nyeste Astralis-spiller.

- Efter mine første kampe med Astralis, helt tilbage da jeg sluttede mig til holdet, begyndte jeg justere min spillestil for at passe ind. Jeg har studeret vores playbook og arbejdet tæt med gla1ve og zonic, og hvis du kigger på de to Nuke kampe jeg har spillet, føler jeg at det har båret frugt.

- I Mad Lions var jeg vant til at spille hver dag og at sige, at jeg ikke har savnet det ville være løgn. Men vi har bevist at der er mening med galskaben og 6 mand i truppen, og jeg kan ikke vente til de kommende turneringer.

- Vi har ikke haft meget tid til at forberede os til BLAST, men jeg glæder mig til at spille igen, fortæller Bubzkji, og indskyder hurtigt:

- Hvis træneren altså sætter mig ind igen.

Man skal jo ikke afsløre for meget.

For Astralis er der ingen pauser i et tæt efterår. Allerede tirsdag åbner holdet BLAST Premier Fall 2020 Finals i et brag af en kamp mod verdensranglistens nummer 3 fra NaVi. Selvsamme modstander som slog Astralis ud af IEM Beijing i kvartfinalen, så der er rig mulighed for dansk revanche.

Der er 2,6 millioner kroner på højkant i turneringen, som produceres i København, hvilket vil være ganske tydeligt undervejs i den meget Københavner-brandede produktion.

Esports organization Astralis launch Music initiative with Universal Music Denmark19.1.2021 15:29:38 CETPress release

Together with Universal Music, Astralis has today launched a new ,usic initiative dedicated to amplifying the close connection between the gaming- and music culture - and a natural next step for digital entertainment. The ambition is to provide artists from different backgrounds, who share a passion for gaming, a room to play and create new music inspired by the passion they share and live.