Astralis og Logitech G forlænger og udvider samarbejdet

Astralis Group og Logitech G forlænger og udvider den eksisterende partner-aftale med yderligere tre år og dermed cementerer selskaberne de fælles, langsigtede målsætninger. Den nye aftale mellem de danske esportsgiganter og et af verdens førende gaming-teknologi selskaber inkluderer co-branding rettigheder og udstyr til Astralis Groups eksisterende og kommende faciliteter.

Jakob Lund Kristensen, medstifter og kommerciel direktør i Astralis Group:

- Aftalen er på alle niveauer signifikant aftale for Astralis Group. Logitech har over de seneste to år været én af vores vigtigste partnere og samarbejdet har været medvirkende til at vi har kunne indtage rollen som et af de mest interessante brands i esport.

- Den nye aftale bygger på en række nye elementer og kommercielle muligheder for begge parter, inklusive udvikling og co-branding rettigheder for en række produkter, udstyr til holdene og til vores nuværende og kommende faciliteter, samt brandeksponering og -aktivering, som alt sammen vil blive rullet ud over de kommende måneder og år.

- Aftalen giver os mulighed for at fokusere vores ressourcer på den fortsatte udvikling af vores kommercielle koncepter og forretningsmodellen både on- og offline, fortæller Jakob Lund Kristensen.

Henning Christiansson, Global Portfolio Manager – Pro Series og Esport:

- Det er et privilegium at arbejde sammen med én af verdens stærkeste organisationer og nogle af verdens dygtigste spillere. Via talent, visioner og stålsathed har Astralis bevist sig selv som én af de mest interessante esportsorganisationer at teame op med.

- Igennem udvidelsen af vores samarbejde kan vi fortsætte det arbejde, vi sammen med Astralis Group indledte for to år siden. Sammen kommer vi til at skubbe til grænserne for præstationer og udstyr, og fortsat udvikle det bedste gaming gear i verden, slår Henning Christiansson fast.

Parnerskabet inkluderer Astralis League of Legends, Astralis Counter-Strike, Astralis Talent samt alle eksisterende og kommende faciliteter. Udstyrskategorien inklucerer PC headset, mus, keyboard og musemåtter.

Parterne har aftalt ikke at kommentere yderligere på den økonomiske værdi af partnerskabet.

Esports organization Astralis launch Music initiative with Universal Music Denmark19.1.2021 15:29:38 CETPress release

Together with Universal Music, Astralis has today launched a new ,usic initiative dedicated to amplifying the close connection between the gaming- and music culture - and a natural next step for digital entertainment. The ambition is to provide artists from different backgrounds, who share a passion for gaming, a room to play and create new music inspired by the passion they share and live.