Astralis, NiP og Nicolai “dev1ce” Reedtz enige om transferaftale

Kasper Hvidt, sportsdirektør i Astralis:

- Nicolai har helt fra start været en del af Astralis og holdets kerne og han har været vital for opbygningen af Astralis-kulturen og holdets historie. Hvis han ikke er den bedste spiller gennem tiden, er han i hvert fald én af dem, og det er absolut ikke en let situation at skulle undvære en spiller og et menneske som ham på holdet.

- Hans personlighed og store bidrag til holdet og organisationen er dog også grunden til, vi har taget den ellers svære beslutning at sørge for denne transfer til NiP. Af personlige årsager har han spurgt os om muligheden for at skifte til en organisation tættere på hans hjem i Stockholm og efter nogle lange snakke, er det blevet klart for os, at det er dét, han mest af alt har behov for. Vi tog derfor kontakt til NiP for at se om der var en mulighed for at sikre en aftale, der tilgodeser alle parter, og det er så her vi er nu.

- Vi kunne godt have insisteret på at beholde Nicolai året ud, da hans kontrakt udløber I december, men når du har en spiller og et menneske, der har ofret så meget altid har sat holdet forrest, så gør vi alt vi kan for at finde den bedst mulige løsning. Aftalen med NiP er netop dette, og mens hver eneste person i og omkring Astralis er kede af at se Nicolai gå, er der heller ikke én, der ikke er glade for at vi kan hjælpe ham i situationen med en løsning, der kompenserer os og efterlader alle parter det bedst mulige sted.

- På vegne af alle i Astralis vil jeg bare ønske Nicolai alt det bedste og takke ham for hans tid, indsats og altid positive bidrag til vores kultur – og ufatteligt mange højdepunkter på og uden for serveren!

- Det her bliver selvfølgelig en udfordring på den korte bane, men vi har hele tiden vidst, vi skulle skifte spillere på et tidspunkt og er godt forberedt. Vi vil også i fremtiden komme til at se et stærkt Astralis-hold kæmpe med helt i toppen og uanset hvor meget vi vil savne ham, ændrer Nicolais skifte ikke på hverken vores daglige arbejde, ambitioner eller strategien.

Nicolai “dev1ce” Reedtz:

- Både holdet og organisationen har været en kæmpestor del af mit liv og jeg siger farvel til en gruppe fantastiske holdkammerater og utroligt søde og dygtige mennesker i organisationen, som jeg har et rigtig godt forhold til.

- Det seneste år med COVID og alt det, der er sket, har været hårdt for alle. At bo langt væk fra kontoret og ikke have mulighed for at mødes med dine holdkammerater, mens du skal lave alt på afstand, har føltes ekstra hårdt for mig. Det er blevet åbenlyst for mig, hvor meget jeg savner at have et hold og en organisation tæt på og hele situationen har gjort, at jeg føler tiden til at skabe noget forandring og finde mig selv er den rigtige.

- Astralis har været ekstremt hjælpsomme og forstående i alt det her, og da jeg spurgte om NiP kunne være en mulighed, tog det dem ikke lang tid at finde en løsning og sætte det hele op. Jeg skifter til et projekt og et hold, jeg tror på, og jeg ser meget frem til at genfinde stabiliteten og den gode energi der er i, at have et mere afbalanceret arbejds- og privatliv. Jeg glæder mig meget til at komme i gang med mine nye holdkammerater.

- Min tid i Astralis, på holdet, på kontoret, sammen med performance-teamet og partnerne har været en nøgleperiode i mit liv, og det er noget jeg altid vil tænkte på med stolthed og glæde. Jeg vil også gerne takke alle Astralis- fansene for deres opbakning gennem tykt og tyndt! Det er umuligt at sætte ord på, hvor meget de betyder for holdet.

- Astralis vil altid være en del af mig og glæder mig til at møde alle igen – på serveren og udenfor.

Parterne har aftalt ikke at kommentere på de økonomiske detaljer i aftalen.

Nicolai “dev1ce” Reedtz har i dag første arbejdsdag på sit nye hold. Astralis spiller næste turnering, DreamHack Masters fra 29. april, hvor det tilmeldte hold består af Lucas “Bubzkji” Andersen, Lukas ”gla1ve” Rossander, Andreas ”Xyp9x” Højslet, Emil ”Magisk” Reif og Peter ”dupreeh” Rasmussen.

Astralis åbner første Flagship Store i samarbejde med Tivoli4.2.2021 10:02:09 CET | Pressemeddelelse