Astralis lancerer nyt, internationalt musikinitiativ med musik-gigant

De danske esportsgiganter Astralis tager nu næste skridt i udviklingen af digital underholdning. Med det første af en række musikudgivelser under Astralis-navnet lancerer selskabet bag blandt andet de danske Couter-Strike verdensmestre sammen med Universal Music Denmark et nyt, internationalt initiativ, dedikeret til at forstærke båndet mellem den globale gaming- og musikkultur.

Således er den første Astralis-sang med det passende er navn ”To the Stars” i dag, på Astralis 5 års fødselsdag, blevet udgivet på Astralis’ egne kanaler en række internationale musik-streamingtjenester. Sangen er skrevet og indspillet af danske Mattis, som med bl.a. sangen ”Loverboy” og musik til bl.a. Netflix-serien ”Shadowhunters”, selv er lidt af en komet på musikhimlen.

Udgivelsen og Astralis’ indtræden på musikscenen glæder medstifter Jakob Lund Kristensen:

- Sammen med Universal Music Denmark har vi i dag lanceret et nyt initiativ, der bygger på den allerede stærke forbindelse mellem musik og den globale gamingkultur. Præcis som musik er esport og gaming for alle uden skelen til alder, køn, religion eller noget som helst andet end den passion der deles på tværs af fans og gamere. Det er det, vi ønsker at fejre ved at skabe et nyt, digitalt rum hvor forskellige artister med samme passion kan fortælle deres egen historie og dele deres lidenskab samtidig med, de bliver en endnu mere integreret del af vores verden.

- For os handler det om at omfavne de positive aspekter af musik og gaming. Vi ønsker at Astralis bliver en endnu større del af dagligdagen for fans i hele verden, men vi ønsker også på denne måde at invitere alle musikelskere indenfor, også dem der endnu ikke har et særligt forhold til esport, gaming og Astralis.

- Gaming er blevet lige så meget en livsstil som så meget andet og for mange er det meget mere end en hobby. Gaming har ændret den måde vi talker, hvad vi har på, hvad vi lytter til og måden vi forbruger og bruger digitale medier. Der er en stolthed forbundet med identiteten, og det er den stolthed, vi gerne vil underbygge.

- Vi tilføjer et nyt aspekt til noget, der i forvejen er ekstremt udbredt og tro mod Astralis-ånden vil vi med musikken søge at leve op til vores egne høje standarder i alt, vi laver. Det er årsagen til at vi, sammen med Universal Music Denmark, har valgt at åbne ballet med et navn som Mattis, som selv er gamer og som deler vores vision om at omfavne ikke bare Astralis men gaming og esport som helhed.

- Det er første udgivelse, men vi håber og tror så meget på projektet, at vi allerede har initieret en dialog med flere andre interesserede kunstnere, ikke kun i Danmark, runder Jakob Lund Kristensen af.

Mattis fortæller selv om sangen:

- Som musiker bruger jeg gaming til at slappe af, og jeg ved at mange gamere bruger musik enten under træning, som opladning eller for at slappe af efter en vigtig kamp. To the Stars handler om at kæmpe for det, man tror på. Også i modstand og også når andre - og i mange tilfælde dig selv - siger at du ikke kan. Den handler om aldrig give op, selv når det hele sort ud, men kæmpe for det man tror på og støtte og løfte hinanden til noget større.

- Sangen er skrevet for at inspirere og bringe folk sammen og jeg håber at det er præcis det den gør, specielt i disse covid-tider, hvor vi er så adskilte fra hinanden. Jeg håber at den inspirerer mennesker fra hele verden til at gøre det som inspirerer dem og så glæder jeg mig sgu til at opleve den på fuldt drøn, når Astralis igen går på scenen i et udsolgt Royal Arena, fortæller Mattis.