Astma Allergi Danmark

Astma-Allergi Danmark om ny kemiindsats: Vi håber, det hjælper.

At politikerne har landet en ny kemiaftale vækker glæde hos Astma-Allergi Danmark. Men der er stadig plads til forbedringer, lyder det fra patientforeningen.

Et enigt Folketing har besluttet at afsætte penge til en ny kemiindsats, for blandt andet at ’styrke midlerne til at forebygge allergi’, skriver Miljø- og Fødevareministeriet i en pressemeddelelse.

Aftalen, der lyder på 285 mio. kr. og omhandler øget information om kemi i produkter og forskningen i hormonforstyrrende stoffer, vækker glæde, men også en afventende mine hos Astma-Allergi Danmark.

- Vi sætter selvfølgelig stor pris på, at alle Folketingets partier er blevet enige om at kunne lave en aftale om en ny indsats med fokus på allergien, kemi i produkter og hele vidensarbejdet bag. Men at kunne sige allerede nu, om aftalen er en succes, er alt for tidligt, siger vicedirektør i Astma-Allergi Danmark, Anne Holm Hansen, og peger på et område til forbedringer:

- Vi ser gennem vores rådgivning og den store efterspørgsel på produkter med allergimærket Den Blå Krans, at der er enormt brug for fokus på allergi. Derfor undrer os, at bevillingen ikke er øget til forskningsindsatsen på Videncenter for Allergi. Det er ikke ambitiøst, siger Anne Holm Hansen.

Læs pressemeddelelsen fra Miljø- og Fødevareministeriet

Anne Holm Hansen, vicedirektør i Astma-Allergi Danmark. Tlf.: 20 82 25 76

Information om Astma Allergi Danmark

Astma Allergi Danmark

Om Astma-Allergi Danmark

Astma-Allergi Danmark er en landsdækkende patientforening, som arbejder for at alle, der er berørt af allergi, høfeber, astma og eksem, får en bedre hverdag.

Følg pressemeddelelser fra Astma Allergi Danmark

Flere pressemeddelelser fra Astma Allergi Danmark