ASCOM

Ascom Myco smartphone til sundhedssektoren har gennemført MobileIron-test for kompatibilitet med Android

En af verdens første specialudviklede smartphones til sundhedssektoren, Ascom Myco, har gennemført MobileIron Android selvtestprogram . Den viser, at Ascom Myco understøtter Googles standard-API'er (Application Programming Interfaces) der anvendes af MobileIron (NASDAQ: MOBL), der er ledende inden for mobil virksomhedsbeskyttelse.

"Gennemførelsen af disse test understreger Ascom Mycos anvendelighed i den sikkerhedsbevidste sundhedssektor", siger Alliance Manager hos Ascom Wirelsess Solutions, Henrik Sandberg. "Det viser blandt andet, at it-chefer og -administratorer har central kontrol over alle Ascom Mycos telefoner på et bestemt hospital eller facilitet. Hvis en Ascom Myco, der er administreret af MobileIron, f.eks. bliver væk, kan administratorer fjernstyre en komplet sletning af data."

Andre kritiske funktioner aktiveret af API'er omfatter låsning af apparatet, lokalisering med GPS, fjerninstallering af en rodcertifikat-autoritet, og fjernhåndhævelse af sikkerhedspolitikker.

"Disse og andre funktioner", kommenterer Sandberg, "giver sundhedssektorens ICT-administratorer de fjernstyrede, centraliserede værktøjer, de har behov for til at beskytte fortrolige patientoplysninger. Ascom Myco er designet til at dele sundhedsoplysninger, men den er også designet til at sikre dem.

"Ascom Mycos test viser den voksende tilpasning til mobile enheder på tværs af flere brancher," sagde Vice President, Business Development, MobileIron, Jeff Ratzlaff. "Det særligt spændende ved Ascom Myco er dens særlige fokus på sundhedssektoren. Den kører ikke alene på det åbne Android-system, der kan understøtte en række sundheds-apps, den er også kompatibel med de API'er, vi anvender til at levere virksomhedssikkerhed.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions blev grundlagt i 1955 som en afdeling af Ascom AG og leverer missionskritisk ICT til den globale sundhedssektor. I dag er flere end 100.000 af vores systemer installeret på hospitaler, plejehjem og plejeboliger samt virksomhedsområder, hvor missionskritisk kommunikation er vital. Vi er frem for alt engageret i at gøre en forskel i sundhedssektoren.

Om MobileIron

MobileIron levere et sikkert grundlag til, at virksomheder over hele verden kan omdannes til mobile first-organisationer. Få flere oplysninger på www.mobileiron.com

Ansvarsfraskrivelse

Ovennævnte kompatibilitetserklæring er baseret på selv-rapporterede oplysninger fra Android telefonproducenter, der har gennemført kompatibilitetstest med MobileIron-produkter eller servicer. MobileIron kan ikke garantere eller indestå for, at apparaterne er kompatible med MobileIron-produkter eller servicer. Kunder bør også være opmærksomme på, at selvom et apparat er kompatibelt med en version af MobileIron-produkter eller servicer, betyder det ikke nødvendigvis, at apparatet er kompatibelt med tidligere eller fremtidige versioner af samme MobileIron-produkt eller service.

Contact:

Ascom