Artige Ester bliver til Ester Lemlæster

Jonas Kleinschmidt er aktuel med en ny børnebog om den ni-årige pige Ester, der drømmer om at blive mere modig. En dag, da lynet slår ned lige uden for Esters vindue, opstår en genial idé i Esters sind. Nu er hun ikke længere artige og nervøse Ester – hun er ESTER LEMLÆSTER!
Bogens forside er illustreret af Lasse B. Weinreich.

Den idé er er hendes bedste veninde, den frygtløse Alberte Smerte, heldigvis helt med på. Samtidig har Alberte en plan for, hvordan de to piger kan blive kendt i hele Danmark for deres mod: De skal finde et lig i Fælledparken. Alle gode mysterier starter nemlig med et lig, som Alberte siger. Og sammen drager de to veninder på eventyr.

Jonas Kleinschmidt har skrevet en børneroman om venskab – og om at finde det mod og den styrke, man ikke troede, man havde.

Ester Lemlæster og hendes frygtløse veninde Alberte Smerte er første bind i en ny, sjov serie for børn. Den kan læses højt for børn fra 6 år og op, og når man er blevet lidt ældre, kan man læse den selv. Lasse Bekker Weinreich har lavet de skønne illustrationer, der er med til at underbygge historien.

Jonas Kleinschmidt har tidligere udgivet de anmelderroste ungdomsromaner Drengene, Dig & mig & Zlatan og Englene over København, samt billedbøgerne Mammut og Når de små søde børn sover. Ester Lemlæster er hans første bog til de lidt større børn.

På BOGFORUM kan man møde Jonas Kleinschmidt, der læser op fra Ester Lemlæster og hendes frygtløse veninde Alberte Smerte søndag d. 6. november kl. 12.30 i Hyggehjørnet.

Titel: Ester Lemlæster og hendes frygtløse veninde Alberte Smerte
Forfatter: Jonas Kleinschmidt
Illustrator: Lasse B. Weinreich
Udgivelsesdato: 25. oktober 2022

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Jonas Kleinschmidt fortæller om sin nye bog

Bogens forside er illustreret af Lasse B. Weinreich.
Jonas Kleinschmidt er forfatter til flere anmelderroste bøger til børn og unge. Foto: ©Ivan Boll