Årsresultat: HEARTLAND 2020/2021

HEARTLANDs samlede resultat nåede for året 2020/2021 op på syv mia. kr. før skat. Året før var resultatet væsentligt påvirket af COVID-19, som ramte flere virksomheder i HEARTLANDs portefølje hårdt. Men forbedringen af årets resultat viser, at mange af HEARTLANDs partnere er kommet godt igen.
– Vi er glade for resultatet. Men vi er allermest glade for, at det går godt hos mange af vores partnere. De fleste har gennem året opnået fremgang oven på et udfordrende år og nogle helt ekstraordinære omstændigheder, der pressede flere virksomheder, fortæller Lise Kaae, HEARTLAND.
HEARTLANDs resultat er bl.a. positivt påvirket af BESTSELLER, der har haft et godt år, samt af børsnoteringen af tyske About You, en høj investeringsaktivitet i Klarna, hvor flere anerkendte, internationale investorer nu er med til at understøtte Klarnas fortsatte vækstrejse, og et frasalg af ejerandele i Flaschenpost.
En række investeringer
I regnskabsåret har HEARTLAND foretaget en række investeringer inden for fintech, e-commerce og innovative tech-løsninger. Samtidig har HEARTLAND etableret Nordeuropas største solcellepark ved Holstebro. Denne er opført uden statslig støtte, og solcelleparken skal bidrage med ny, grøn og vedvarende energi til store dele af koncernen. Ligeledes har HEARTLAND investeret i danske Seaborg, som kan bidrage til den grønne omstilling ved udvikling af fremtidens atomkraft.
Klima- og energiinvesteringer, som kan bidrage positivt, er en del af HEARTLANDs strategi, og i året er der endvidere gennem Invest FWD investeret i udvikling af fremtidens bæredygtige løsninger inden for fashion – et område, der også fremadrettet vil være fokus på.
– Vi har været aktive og meget ambitiøse i det forgangne år, hvor vi har formået at få flere stærke partnere ind, og det er meget tilfredsstillende, fortæller Lise Kaae og fortsætter:
– Alle HEARTLAND-kollegerne fortjener stor anerkendelse for det, vi er lykkedes med, og alle har været med til at sikre og udvikle værdifulde relationer til eksisterende og nye partnere, hvilket ikke kommer af sig selv. Det kræver hårdt arbejde, som jeg meget gerne vil fremhæve.
HEARTLAND - nøgletal
|
Mia. dkk |
20/21 |
19/20 |
18/19 |
|
Omsætning |
39,2 |
32,3 |
32,4 |
|
Resultat før skat |
7,0 |
0,4 |
1,8 |
Kontakter
https://heartland.co/
Billeder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER markerer 50 år med solidt resultat10.10.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens modebranchen fortsat oplever svære betingelser, har BESTSELLER i det seneste regnskabsår 2024-2025 formået at levere et resultat, der peger fremad og skaber forudsætninger for at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling. Det sker i året, hvor BESTSELLER også fejrer sit 50-års jubilæum.
BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
ONLY lancerer målrettet t-shirt-program af genanvendt tekstil10.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som endnu et led i at integrere tekstil-til-tekstil genanvendt polyester i sin leverandørkæde har et af BESTSELLERs største brands omdannet et program af basistoppe til genanvendt polyester fra tekstilaffald. De første styles er allerede i butikkerne.
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

