Årsresultat 2018 – BC Hospitality Group leverer flot resultat og bekræfter positionen blandt Nordeuropas førende hospitality selskaber.

Med en samlet omsætning for koncernens aktiviteter på 1.133 mio kr. i 2018, holder BC Hospitality Group A/S kursen og understreger, også i 2018, selskabets placering i branchens øverste lag. Ud over konstant fokus på service, bæredygtighed og innovation, er der ligeledes investeret i en ambitiøs og omfattende opgradering af koncernens IT systemer, som vil være med til at fastholde og sikre væksten fremover.

2018 blev endnu et godt år for BC Hospitality Group A/S, og arbejdet med identificering af attraktive investeringsmål inden for ledende internationale hotel brands fortsætter med samme energi og ildhu, ligesom væsentlige kvalitetsløft og produktudvikling på tværs af alle forretningsenheder og lancering af nye bæredygtige initiativer.

"Vi har præsenteret et godt regnskab og er tilfredse med 2018-resultatet. Vi holder kadencen, hotelaktiviteterne er stabile og vi har yderligere optimeret i forhold til organisering og afvikling af messer, kongresser og arrangementer. Vi tænker, som altid, i nye bæredygtige tiltag og innovative løsninger i branchen ud fra et helheds synspunkt med gæsten og kunden i centrum. Alt dette er direkte målbart i en meget høj grad af lønsom kunde- og medarbejdertilfredshed, " udtaler Allan L. Agerholm, koncernchef og CEO i BC Hospitality Group A/S.

Hosting Moments That Matter

"Med vores position som ledende i den danske hotel-, møde- og kongresindustri er vi forpligtet, og ikke mindst dedikeret til, at have konstant fokus på at skabe enestående oplevelser for vores gæster. Oplevelser baseret på vores kerneværdier, som er gensidig respekt, vindermentalitet, service i særklasse og "Responsible Hospitality" samlet under vores mantra: Hosting Moments That Matter" tilføjer Allan L. Agerholm.

Koncernen deltog, på lige fod med forrige år, i "Great Place to Work" initiativet og resultatet for 2018 er over målsætningen med en meget flot placering og et resultat på godt 85% for alle forretningsenheder.

"Jeg får endnu engang bekræftet, at jeg har en organisation bag mig med et enormt engagement og professionalisme. Resultatet taler for sig selv med to af gruppens tre hoteller i top 15 og det tredje i top 30, ifølge TripAdvisor. Det er en stor tilfredsstillelse og er med til at underbygge vore hotellers stærke kommercielle position" siger Allan L. Agerholm.

BC Hospitality Group bød ca. 1,2 mio gæster velkommen i 2018, hvoraf ca. 600.000 var hotelgæster.

Nye tider, markante tiltag og store investeringer

2018 har været et markant og skelsættende år hos BC Hospitality Group med offentliggørelsen af den største strategiske investering i Bella Center Copenhagen siden flytningen fra Bellahøj til Ørestad i 1975. I andet kvartal af 2021 udvides Bella Center Copenhagen med Nordeuropas største Kongreshal på i alt 14.000 m2. Designet er en søjlefri multihal på 7.000 m2 og yderligere 7.000 m2 udsivningsarealer, som skaber en naturlig cirkulation og tilbygning til det eksisterende Bella Center Copenhagen.

Den nye Kongres- og Multihal er en stor strategisk investering, som skal sikre at Bella Center og København kan fastholde og vækste positionen som en af Europas foretrukne kongresdestinationer, men også som lokalitet for store og meget forskelligartede arrangementer.

En anden stor nyhed fra BC Hospitality Group i 2018 var, at Hilton vender tilbage til København med en meget attraktiv beliggenhed på Christianshavn ved Knippelsbro. Det fjerde hotel, i koncernens portefølje er en kendsgerning og navnet er "Hilton Copenhagen City Centre". Hotellet opføres af ATP Ejendomme og drives af BC Hospitality Group. Det femstjernede hotel åbner 1 juni 2021 og vil tilbyde 394 værelser i international topklasse samt flere restauranter og barer samt moderne og fleksible konferencefaciliteter.

"Det er først og fremmest en meget spændende tid for BC Hospitality Group med to så store og ambitiøse anlægsprojekter. Med udvidelsen af Bella Center Copenhagen rykker København op i en ny liga og vi kan byde på og huse endnu større internationale messer og kongresser. Dernæst er det en stor styrke at have fire store internationale og anerkendte hotelbrands i gruppen, som tilmed er meget forskellige, og med åbningen af det nye Hilton hotel, kan BC Hospitality Group tilbyde tæt på 2.000 værelser af international topkvalitet. Det, kombineret med de nye tiltag og forbedringer der blev færdiggjort i løbet af 2017 og 2018, sikrer at vi er godt klædt på til fremtiden" siger Allan L. Agerholm.

Anerkendelse og nomineringer i ind- og udland

2018 blev igen et indbringende år hvad angår nomineringer og priser. Priserne er ligeså forskelligartede som BC Hospitality Groups forretning og et godt billede af aktiviteterne. Af nomineringer og priser kan nævnes:

AC Hotel Bella Sky Copenhagen blev kåret som "Best Hotel in Copenhagen" ved Danish Travel Awards 2018, rejsebranchens store prisuddeling. Det var i øvrigt tredje år i træk at et hotel i gruppen vandt prisen.

Koncernens mangeårige målrettede arbejde med diversitet og inklusion blev anerkendt med tildelingen af "ISS Diversity Prize - mangfoldighedsindsats" for strategiske indsatsområder inden for ledelse af mangfoldige teams. Koncernen modtog også den eftertragtede "Københavns Erhvervspris - miljøansvar, CSR og socialøkonomiske virksomheder" for at sætte en høj standard for andre i branchen i forhold til bl.a. integration.

Yderligere information om koncernen og den supplerende beretning "Responsible Hospitality Report 2018" er tilgængelige via henholdsvis bchg.dk og bæredygtighedssitet responsiblehospitality.dk.

Nøgletal

- BC Hospitality Group A/S ligger fortsat helt fremme i førerfeltet i den danske hospitality branche.

- I 2018 nåede koncernen en samlet omsætning på kr 1.133 mio, inklusive både BC Hospitality Groups forretningsenheder og Crowne Plaza Copenhagen Towers' resultater.

- BC Hospitality Group A/S resultatet før afskrivninger (EBITDA) landede på kr. 51,7 mio.

Koncernchef og CEO - BC Hospitality Group A/S, Allan L. Agerholm, ala@bchg.dk / 50604400
Head of Media Relations - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.