Årsregnskab for 2016 for Nets

Nets præsenterer årsregnskab for 2016

Highlights for 2016

• Stærk organisk vækst på 7% i nettoomsætningen, især drevet af Merchant Services og Financial & Network Services med en organisk vækst på henholdsvis 13% og 10%. Corporate Services oplevede en organisk vækst på 2%
  • EBITDA før særlige poster steg 16,5%, svarende til en marginforbedring på 2,6 %-point til 35,5%
  • Nettoresultatet blev et underskud på 584 mio. kr., hvilket som forventet var kraftigt påvirket af særlige poster, der relaterer sig til transformationsprogrammet og engangsudgifter i forbindelse med børsnoteringen og refinansieringen. Det justerede nettoresultat blev et overskud på 997 mio. kr. svarende til en stigning på 28,2% i forhold til 2015
  • Anlægsinvesteringerne beløb sig til 668 mio. kr., hvilket svarer 9% af nettoomsætningen
  • Frie pengestrømme fra driftsaktiviteter beløb sig til 1.434 mio. kr., svarende til en stigning på 16%
  • Børsnoteringen styrkede virksomhedens kapitalstruktur med 5,5 mia. kr., hvilket sammen med et fortsat stærkt cash flow resulterede i en markant lavere gearing
  • Nettorentebærende gæld til EBITDA før særlige poster var ultimo 2016 på 3,2x

Medier:
Karsten Anker Petersen, Head of Communications, på +45 44 89 78 83 på kapet@nets.eu

Investorer og analytikere:
Lars Østmoe, Head of M&A and IR, på +47 91 34 71 77 eller lostm@nets.eu