Årsregnskab 2021

Årets resultat endte negativt, men ordreindgangen i 2021 blev bedre end længe for Krüger, og lover godt for de kommende år. Efter flere år med kraftig påvirkning fra nedgang i internationale aktiviteter, ser fremtiden lysere ud med en øget ordreindgang. Desuden fortsatte firmaet sine investeringer i digitale og bæredygtige løsninger, som er vigtige bidrag til den grønne omstilling.

De seneste år har Krüger oplevet en kraftig nedgang specielt i internationale aktiviteter, men det billede ser ud til at vende, da firmaet kom ud af 2021 med en ordreindgang på over 600 MDKK. Til sammenligning omsatte Krüger i 2021 for 460 MDKK, og kom ud af året med et tab på 13 MDKK. Med til billedet hører, at Krüger fortsatte sine satsninger inden for bl.a. digitalisering og landbaseret fiskeopdræt. Krüger ser store perspektiver for disse forretningsområder, både økonomisk men også for at bidrage markant til en bæredygtig omstilling.

Den øvrige forretning med klimatilpasning, effektiv udnyttelse af infrastruktur, rensning af spildevand og genvinding af ressourcer samt robust og sikker drikkevandsforsyning har oplevet tilfredsstillende aktivitet på det danske marked, ligesom Krügers serviceforretning udviser god fremgang.

Generelt ser det internationale marked lysere ud. Det er et marked, som Krüger fortsat vil forfølge for at bidrage til en grønnere og mere bæredygtig anvendelse og håndtering af vandressourcer på globalt plan.

Krüger ser således gode perspektiver for 2022, hvor effekterne af Corona endelig ser ud til at forsvinde, ligesom firmaet oplever efterspørgsel på deres i innovative, grønne teknologier og løsninger, som branche, industri og samfund efterspørger.