JOE & THE JUICE

Årsregnskab 2021:

Del

JOE & THE JUICE leverer betydelig vækst på omsætningen og øger profitabiliteten

På trods af endnu et år med omfattende coronarestriktioner hævede JOE & THE JUICE sin omsætning med mere end 30 procent til 1.110 M DKK, mens driftsresultatet (“EBITDA”) steg med 9 procent.

”Vi er yderst tilfredse med resultatet. Selvom vi var underlagt vanskelige nedlukninger i flere måneder sidste år, klarede vi os igennem og leverede et resultat, der ikke alene overstiger vores forventninger, men også er på linje med resultatet fra 2019 - et år, der ikke havde nogen coronarestriktioner overhovedet. Jeg er utrolig stolt over indsatsen fra vores medarbejdere, der har leveret dette stærke comeback,” siger Thomas Nørøxe, adm. direktør i JOE & THE JUICE.

Omsætningen steg med mere end 30 procent fra 835 M DKK i 2020 til 1.110 M DKK i 2021 og profitabiliteten blev også øget markant. Driftsresultatet steg med 9 procent fra 249 M DKK i 2020 til 272 M DKK i 2021. Bundlinjen på -208 M DKK er en forbedring på 245 M DKK i forhold til 2020-resultatet. Nettoresultatet inkluderer et højt niveau af rentebetalinger, afskrivninger og amortiseringer og afspejler også det høje investeringsniveau. Nettoresultatet forventes at blive forbedret betydeligt i 2022.

"2021 gav os nogle af de bedste måneder, vi nogensinde har haft, især i byer som København, London og New York, hvor kundernes tilbagevenden til arbejdet havde en positiv indflydelse på besøgstallene. Både omsætningen og EBITDA-udviklingen oversteg vores forventninger og bekræfter, at vi er på rette vej mod vores mål om at have et positivt cash flow efter investeringer. Det understøttes af, at 2022 med stor sandsynlighed bliver endnu et rekordår for os,” siger Thomas Nørøxe.

Den digitale transformation hos JOE & THE JUICE fortsatte i 2021. Joe- appen, som gør det muligt for kunder at bestille kontaktløst og afhente deres mad uden om køen, nåede næsten en million registrerede brugere ved udgangen af 2021, og introduktionen af tredjeparts leveringstjenester øgede det digitale salg til 25 procent af årets samlede omsætning.

”I de sidste 20 år har vi arbejdet hårdt for at skabe en inkluderende kultur og en stærk fællesskabsfølelse. Vores identitet og kultur videreføres i vores digitale univers med Joe-appen, der sikrer, at kunderne kan få den fulde Joe-oplevelse - uanset om de besøger vores butikker eller bestiller fra sofaen derhjemme,” siger Thomas Nørøxe.

JOE & THE JUICE fortsætter med at udvide verdenskortet i 2022 og planlægger at åbne mere end 20 butikker. Dette drives af knap 300 M DKK i yderligere finansiering opnået i løbet af 2021. Ledelsen forventer en stigning i omsætningen på mere end 30 procent i 2022 på trods af flere makroøkonomiske forhold.

"Vi er opmærksomme på flere udfordringer, der kan dukke op i 2022 og derefter. COVID-19 er stadig en joker. Inflationspresset og de geopolitiske spændinger kan også påvirke os. Men det ændrer ikke på, at JOE & THE JUICE er i storform,” siger Thomas Nørøxe.

FAKTA:

  • Ved udgangen af 2021 drev JOE & THE JUICE 310 butikker i 16 lande i Europa, USA, Asien og Oceanien. På verdensplan er flere end 2.500 mennesker beskæftiget.
  • Omsætningen steg med 275 M DKK fra 835 M DKK i 2020 til 1.110 M DKK i 2021. Det er en stigning på 30 procent.
  • Driftsresultatet (EBITDA) steg 9 procent fra 249 M DKK i 2020 til 272 M DKK i 2021.
  • Nettoresultatet på -208 M DKK er 245 M DKK bedre end 2020-resultatet. Den positive udvikling forventes at fortsætte i 2022.
  • Digitale initiativer fortsatte med at bidrage positivt i 2021. Ved udgangen af året nåede Joe-appen ud til næsten en million registrerede brugere og var rullet ud på alle markeder sammen med adgang til JOE & THE JUICE på tredjeparters leveringstjenester.
  • Det digitale salg udgjorde ca. 25 procent af det samlede salg i 2021.

Kontakter

Pressekontakt: Kasper Garnell E-mail: garnell@joejuice.com

Information om JOE & THE JUICE

JOE & THE JUICE
JOE & THE JUICE