ÅRSREGNSKAB 2016: Landets ældste sparekasse leverer historisk overskud på 215,7 mio. kr. og nettotilgang på 5.654 nye kunder

2016 blev et historisk år for Sparekassen Sjælland-Fyn A/S, der med et resultat på 215,7 mio. kr. efter skat og en fremgang i forretningsomfanget på 9 % leverer det bedste resultat nogensinde. Samtidig kan sparekassen notere en nettotilgang på 5.654 nye kunder.

Lars Petersson, administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn

Med et overskud på 215,7 mio. kr. efter skat og en fremgang i forretningsomfanget på 9 % anser administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn Lars Petersson det første årsregnskab som børsnoteret selskab for meget tilfredsstillende. Samtidig falder nedskrivningerne med 28 % til 107,2 mio. kr.

"Sparekassen har i løbet af året opjusteret forventningerne til resultat efter skat til at være i toppen af intervallet 190 - 210 mio. kr. Resultat blev 215,7 mio. kr., hvilket er højere end de udmeldte forventninger. Det er meget tilfredsstillende," siger administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn Lars Petersson.

Flot kundetilgang i 2016
Det er også tilfredsstillende, at sparekassen i 2016 har en nettotilgang på 5.654 kunder i sparekassens 47 filialer fra Middelfart i vest til Dragør i øst.

"En nettotilgang på 5.654 nye kunder svarer til, at mere end 15 nye kunder har valgt os til hver eneste dag i løbet af året – det er vi både stolte af og ydmyge over. Det betyder samtidig, at sparekassen nu har 148.564 kunder. Det højeste antal i sparekassens lange historie," fortæller Lars Petersson.

Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve - 40 10 76 44 - jal@spks.dk

Lars Petersson, administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn
Sparekassen Sjælland-Fyns hovedsæde i Holbæk.

- 49 privatfilialer fordelt på Sjælland og Fyn (inklusiv 2 på vej i Helsinge og Greve)