Årsregnskab 2016: Fokuseret strategi skaber solid vækst

4.4.2017 11:55 | DEAS

Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskab DEAS (koncernen) opnåede i 2016 en vækst på 11 % i forhold til 2015. Omsætningen steg fra 451,4 mio. kr. i 2015 til 501,2 mio. kr. samt et resultat før skat (Ebitda) på 45,4 mio. kr. i 2016.

Koncernen forvalter en ejendomsportefølje bestående af kontorejendomme, shopping centre samt boligejendomme på vegne af institutionelle og private investorer samt cirka 900 andelsbolig- og ejerforeninger. DEAS tilbyder alle ydelser inden for administration, drift og udvikling af ejendomme.

DEAS har siden 2012 arbejdet efter en vækststrategi med fokus på kundeorientering, værdiskabelse, digitalisering og kvalitet. I 2015 overtog den engelske kapitalfond Montagu ejerskabet af DEAS fra PKA og Sampension og købte samtidig ind i netop denne strategi.

”Vi er igen i år lykkedes med en ambitiøs vækststrategi, der er et resultat af et skarpt fokus på værdiskabelse og tilfredshed blandt kunder, lejere og medarbejdere. Der er ingen tvivl om, at det flotte resultat skyldes vores dygtige og dedikerede medarbejdere, der hver dag arbejder for at tilføre kunderne og ejendommene værdi”, siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS.

Kundevækst
Omsætningsvæksten skyldes blandt andet en tilgang af nye kunder, samt at samarbejdet med en lang række eksisterende kunder er blevet udvidet.

”Væksten er båret af et marked, der vokser 5-6%, og en stigende investeringslyst hos vores kunder. Samtidig har vi bevist, at vi er en attraktiv samarbejdspartner, som kan tiltrække kunder ved at arbejde målrettet med kundetilfredshed, kvalitet samt produktudvikling og koncepter, der passer til markedet”, siger Henrik Dahl Jeppesen.

Digital udvikling til glæde for kunder og beboere
DEAS har udviklet flere digitale services til kunder og beboere. Alene i 2016 har DEAS blandt andet lanceret ny digital kundeportal, DEAS Property Insight, digitale ind- og fraflytningssyn, digitale vedligeholdelsesplaner samt en række selvbetjeningsløsninger på deas.dk.

”DEAS har i 2015 og 2016 investeret kraftigt i udviklingen af forretningen. Blandt andet blev DEAS’ kvalitetsledelsessystem i 2016 ISO 9001:2015-certificeret, og en række store it-løsninger blev implementeret. Det påvirker selvfølgelig resultatet af primær drift, som ender på 27,7 mio. kr. i 2016. Men alt i alt er det et tilfredsstillende resultat,” siger Ole Markussen, CFO i DEAS.

Adm. direktør Henrik Dahl Jeppesen, mobil 27 90 10 35
CFO Ole Markussen, mobil 24 80 39 55

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af shopping centre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS
Ole Markussen, CFO i DEAS

DEAS Holding A/S
CVR-nr. 34 45 59 02

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2017 08:18pressemeddelelse

På fredag får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie, og de står dermed også over for studiestart og for manges vedkommende et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte på boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerneEjendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år 3.500 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS har med portalen Findbolig.nu udviklet en løsning inden for boligsøgning, der også favner studie- og ungdomsboliger.

Kim Nielsen udnævnt til direktør for DEAS Property Asset Management A/S30.6.2017 10:38pressemeddelelse

Som led i et planlagt generationsskifte overtager Kim Nielsen umiddelbart efter sommerferien ansvaret for forretningsområdet Property Asset Management fra Christian Melgaard – og udnævnes til direktør for DEAS Property Asset Management A/S. Kim skal hermed stå i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner. ”Vi anslår, at markedet for Property Asset Management i Danmark pt. er cirka 0,5 mia. kr., og vi har store vækstambitioner inden for asset management. Derfor etablerede vi i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen. Vi ser et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse," siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS A/S. Kim Nielsen har siden 2015 været ansat som Head of Asset Management. Han har en baggrund som cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer tidligere fra en

MT Højgaard udvider samarbejdet med DEAS19.6.2017 08:00pressemeddelelse

Bygge- og anlægsvirksomheden MT Højgaard har valgt at overdrage administrationen af selskabets portefølje af erhvervsejendomme til ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. De otte ejendomme ligger fordelt over hele landet, og med dem følger i alt 21 erhvervslejemål, som DEAS fra 1. juli 2017 overtager den daglige drift og administration af. DEAS er blandt landets største inden for management af kontor- og butiksejendomme og administrerer samlet set mere end 4.600 erhvervslejekontrakter fordelt på cirka 2,45 mio. m2 og er i forvejen en kendt samarbejdspartner hos MT Højgaard. Selskaberne samarbejder i forvejen om en række OPP-projekter, hvor de sammen med private investorer står for udvikling, opførelse samt drift og vedligehold af bygninger til det offentlige. MT Højgaard har tidligere selv stået for administrationen af erhvervsejendommene og deres lejemål, og beslutningen om at udlicitere administrationen er truffet for at fokusere på kerneforretningen. I DEAS ser man frem til samarbej